Alla inlägg under december 2001

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 december 2001 10:59

Elis 3 veckor


Nyårsmiddag i sällskap med mormor & morfar.
Vi höll till här hemma i Floda.

Jag fick vara uppe jättelänge och tyckte att det var väldigt

spännande med alla raketer och smällare!

Ida däremot gillar inte alls nyårsafton, hon får ont i öronen och blir rädd

i magen när det smäller så mycket. Stackars Ida!

Precis på tolvslaget fick alla utom jag och Ida champagne och cider.

Jag fick mjölk...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 december 2001 10:57

Elis 17 dagar


Jag hoppade in i barnvagnen igen och morsan och farsan rullade mig till BVC.

Som vanligt kissade jag demonstrativt innan mått och vikt togs.

4410 gram & 55,3 cm!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 december 2001 10:55

Elis 2 veckor


Jag hade på mig mina fina röda Bamse-kläder!
Först åkte vi till morbror Per, hans fru Erika och hennes barn Simon och Elina.

De hade gjort massor av god julmat som vi smaskade i oss.
De har ödlor hemma! Lite läskigt...

På kvällen åkte vi hem igen och åt mer mat tillsammans med morfar,

mormor och moster. Massor av julklappar fick jag minsann!

Det var en lång och rolig men tuff dag.

Jag var trött och lite grinig och det var skönt när man äntligen kunde somna.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 december 2001 10:54

Elis 13 dagar


På kvällen badar jag hemma för första gången.
Denna gång var det riktigt skönt att få ett bad.
Jag plaskade jättemycket!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 december 2001 10:53

Elis 12 dagar


Moster Kajsa och mammas kusin Maria kommer till oss i Floda och hälsar på.

Vi tar en eftermiddagspromenad längs sjön.
Dom sa att det var skönt, jag vet inte, jag sov hela tiden...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 21 december 2001 10:51

Elis 11 dagar


Pappas chef Cattis kom på besök.
Det märktes att hon var van vid små bäjjbisar.
Hon sa att hon haft massor av sådana själv.


En rolig skallra låg i ett paket som pappa öppnade!
Jag bestämde mig för att den skulle heta Zlatan.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 20 december 2001 10:50

Elis 10 dagar


Till den stora staden Alingsås och julhandlar.
Det var en massa folk överallt, så jag sov mest.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 18 december 2001 10:48

Elis 8 dagar


Första besöket på Barnavårdscentralen, BVC.
Där hälsades vi välkomna av en tant som hette Maj.


Hon var snäll, men när jag hamnade på skötbordet så kissade jag genast

på hennes fina rock. Hon var inte riktigt beredd på det. He he...

Mamma och pappa skrattade gott! Det var roligt!

4080 gram!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2001 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards