Alla inlägg under maj 2004

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 maj 2004 15:15


Elis 129 veckor

Emil 222 dagar


Fortfarande helg! Pappa hemma idag också, va roligt!

Vi åker till Alingsås tillsammans med Cora, Pyri, Micke och Cayenne idag.

Färden går till Nolhaga där vi har grillpicknick och vulgofika!

Rabarberpaj var smaskens efter en massa lek och många grillade korvar!

Sen gick vi till djuren, hurra!

Pyri tyckte att jag var så rar när jag såg att grinden till djuren

stod öppen och sa: "Det är öppet! Va kul!"

Min favoritfråga den senaste tiden är utan tvekan: "Var är dom då?!".

Pappa och mamma försöker att svara tålmodigt hela tiden.

Efter hemkost stundar bad i utomhuspoolen! Rasande roligt!

Hämtar MASSOR av min leksaker som faktiskt också MÅSTE bada!

Lillebror hoppar också i vattnet! Pappa filmar.

Det var så roligt så att jag nästan aldrig ville gå in!

Efter dagens alla händelser så hade jag väldigt svårt att somna.

"Säkringen" gick först klockan 21.15


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Vi gör ett besök i Alingsås och Nolhaga-djurparken med våra

kompisar Cayenne, Cora, Pyri och Micke. De grillar visst och

fikar en massa, men jag äter mest bröstmjölk och sover.

När vi sen kommit hem badar jag i utomhuspoolen tillsammans med brorsan.

Plask plask! Jättekul, tycker vi båda två!

När mamma går på toa, busar jag med henne.

Jag kryper utanför dörren och stänger den.

Mamma öppnar dörren försiktigt och kikar ut.

Där ligger jag och ler STORT!


Igen!

Stänga dörren, mamma öppnar, jag skrattar - och stänger...

Jätteroligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 maj 2004 15:13


Elis 902 dagar

Emil 221 dagar


Varmt och härligt väder idag igen.

Ute i solen och busar.

Jag sprutar vatten ur en gammal ketchupflaska.

Både pappa och jag själv blir väldigt, väldigt blöta!

JätteKUL!

Vi gör ett litet avbrott i lekandet för att gå och handla lite mat och fika.

På vägen till ICA säger pappa att vi snart är framme.

"Jaså?!? Var är snart framme då?!"

Tillbaks hemma igen fortsätter vattenlekarna.

Denna gång ute på vår stora altan.

Jag blir FULLSTÄNDIGT genomblöt, från topp till tå.

Pappa tittar nästan lite förskräckt på mig, men jag lugnar

honom med "ingen fara pappa!"

Citat:
"Saftigt vatten!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag börjar bli en riktig hejare på att sitta stadigt i min köksstol.

Behöver bara en liten kudde bakom som stöd, ingen handduk framför!

Får smaka på välling för första gången! Gött!
Storebror blir också lite sugen och får smaka han också.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 maj 2004 15:11


Elis 901 dagar

Emil 220 dagar


Snacka om sovmorgon!
Jag vaknade klockan 9.55

Pappa frågade om jag hade drömt någonting, jag sa:

"Elis va i Göttebårg, sov i vagnen förut!"

Har visst också sovit hela natten i min grävmaskinströja - "DET va roligt!".

Till frukost trycker jag i mig en macka med räkost på.

Gott!

Kör ner en hand i kalsongen, flinar och säger "Bara kollar lite!".

Sen försvinner vi ut på tomten och blir kvar där HELA dagen.

Jag och farsan klipper gräset, krattar och sågar och mycket annat kul.

Av allt hårt arbete utomhus så blir vi "fettiga" och tar en dusch tillsammans.

Det verkar som om detta fungerar bättre än badkarsbad i varmt vatten.

Jag brukar ju bli så himla trött efteråt av det.

Citat:
"Lika så bäst!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag fortsätter min träning.

Krypa, krypa, krypa!

Som nästan alltid nuförtiden är jag på ett alldeles fantastiskt

och strålande humör! Skrattar nästan jämt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 maj 2004 15:07


Elis 900 dagar!

Emil 219 dagar


På morgonen när Emil och jag har lekt en stund i sängen, säger jag:

"höver kissa!"

- och mamma och jag går på toa och jag kissar en FLOD i toaletten!

Kul!

På dagens promenad berättar jag för mamma att jag minsann

kan både smörblommor - "av hmåår" - och Volswagen Passat."

Ute på tomten HELA dagen. Kissar på en snigel!

Efter att ha kissat på granen hemma i trädgården ropar jag till mamma

att jag minsann "inte HÖVER blöja!". Fast det var visst inte så lätt det

där med att komma ihåg när man ska kissa när man är ute och jobbar

för fullt.

Mamma frågar mej vad jag tycker vi ska göra till middag.

"Nånting med kött?", föreslår jag.

Men vi åt ju kött igår, hävdar mamma, kanske vi tar nåt annat idag.

"Hmmm... Nånting med bajs?!"

Då gick mamma iväg och hittade på nåt själv.

Det slutar i alla fall med att vi faktiskt beställer hämtpizza.

Jag vill, och får, äta med glass-skopan!

Jag plockar upp en bit i handen och lägger den i skopan, för att

sedan skyffla in hela lasset i min vidöppna mun. Kul, kul, KUL!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


På morgonen i sängen står jag på alla fyra och "juckar" mej framåt

med sån frenesi, att jag plötsligt flyger runt och landar på rygg!

Själv blir jag väldigt förvånad, men Elis håller på att skratta sej

sönder och samman!

Fick macka med philadelphiaost till frukost igen.

Riktigt smaskigt!

Jag har blivit riktigt skicklig på att skruva på nummerskivan på en

snygg leksakstelefon jag får låna av Elis. Varv efter varv efter varv...

Mamma och jag dansade till "A-teens" låt "Floorfiller" som visades på MTV.

JÄTTEKUL, tyckte vi allihop.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 maj 2004 15:04


Elis 899 dagar

Emil 218 dagar


Jag tittar på min taxi-Ford och läser själv alla fyra bokstäverna på bilen.

Mamma hjälper till att sätta ihop dom till ordet TAXI! Va häftigt!

Man kan alltså LÄSA på den att den är en taxi! Coolt!

Det där med bokstäver är RIKTIGT roligt!

Utedag idag. Lunch ute och inte vill jag gå in bara för att mamma

ska in och skära lite kött. Nej, jag leker vidare ute under tiden.

Sen, när pappa kommer hem, lyckas jag övertala honom att vi nog

borde klippa gräset också.

In och äta middag, sen ut igen.

Det blir till och med kvällsglassfika ute - och då börjar Emil krypa!

DET tycker jag är roligt!

Citat på skötbordet på kvällen när pappa byter blöja på Elis:

"Det finns mycket vaselin i Alingsås!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Till frukosten fick jag smaka mosat päron.

Mamma tyckte att mina miner var ganska lustiga.

Kanske var det för att jag tyckte att det smakade sådär.

Kvällsfika intogs ute i trädgården på en filt - och DÅ började jag KRYPA!

ÄNTLIGEN lyckas jag förflytta mej framåt! Hurra!

Senare inomhus på köksgolvet får jag syn på Idas mat- och vatten-

skålar och får en RUGGIG fart! De hinner slamra en del mot varann

innan mamma hinner fram för att ta bort dom... Hehe, kul!

Tydligen gjorde storebror precis likadant när han kom på knepet med krypandet!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 maj 2004 15:01


Elis 898 dagar

Emil 31 veckor


Jag väljer själv att ha kalsonger istället för blöja.

Det går jättebra kissa på toa hela förmiddagen, mEN när vi går ut

på promenad, blir det lite svårt att komma ihåg att säga till innan

jag blir nödig...

Träff med de andra barnen, bäbisarna och mammaorna igen, hemma

hos Camilla, Emil och Ida den här gången. Det var lite ostadigt väder

redan från början, men vi hann med en del utelek innan det blev

riktigt regnigt så att vi fick gå in och fika.

Det var en matvraksdag idag också. åt först en hel stor burk med mat,

sen en hel korv med nästan allt bröd och sen en halv korv till.

Efter det blev det lite kakor... mums och smaskens!

På vägen hem gick vi en liten promenad med Pyri och Therese med barn.

På andra sidan motorvägen stannade vi och lekte en stund, Cora och

Casper och jag. Det var jättejätteroligt!

Pappa kom och hämtade oss och vi åkte bil hem, efter att pappa

också fått springa och leka av sej lite.

Efter all dagens lek var jag supertrött på kvällen -

pappa och jag gick upp och sov redan kl 19!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Fick smaka lite macka med philadelphiaost idag, GOTT!
Kul med lite smakvariation.

På eftermiddagen var det träff med de andra bäbisarna, barnen

och mammorna hos Camilla. Det var lite regnigt, så jag fick inviga

min nya regnoverall. Den var en succé, särskilt bland de andra mammorna!

När det blev ännu lite mer regn, gick vi in till Camilla, Emil och Ida för

att fika. Mamma gick in först för att värma lite mat och lämnade mej

med de andra mammorna! Skandal! OJ, va jag skrek för att visa

mitt missnöje! Sen ville jag inte riktigt bli nöjd förrän de hade fikat

färdigt och jag fick komma ut och lägga mej i min vagn igen -

och somna på fem sekunder.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 maj 2004 15:00


Elis 897 dagar

Emil 216 dagar


Elis vinkar FRENETISKT och säger "Hej då! Mycket!"

Jag är mycket noga med vad jag äter!

Om mamma försöker få mej att äta nån uppvärmd gammal middag

till lunch, blir jag arg och berättar att det minsann ska vara

"lite mat från skafferiet" och inget annat!

Först åt jag EN burk, sen vaknade Emil.

Snart ville han också ha mat - då ville jag ha en burk till!

Det fick jag - och åt med glad aptit!

En hungrig dag idag! Slurp!

Det visar sig bli en "kalsong-kväll" för storebror.

"Elis vill ha kalsong!"

Från klockan 17.00 till 19.30 har jag BARA kalsong och ingen blöja!

Sen blir det dags att slänga på nattblöjan och gå och lägga sig.

Kissar i toastolen 6-7 gånger!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 maj 2004 14:56


Elis 128 veckor

Emil 215 dagar


Efter en lite smågnällig förmiddag kom vi så äntligen ut på promenad.

Hurra! Mycket spring i benen som vanligt.

Jag går och funderar: "Öppar... Små oliver hette öppar, tror jag."

Vi går till vårt "vanliga" fikaställe vid bommarna.

Jag börjar gräva bland stenarna, men är inte riktigt nöjd

med min första samling.

"De stenarna var lite gamla, hälla ut dom!"

Mamma börjar mumla nåt om att de flesta stenarna nog är några

miljoner år, men jag lyssnar inte särskilt noga.

Mamma frågade en massa gånger om jag ville kissa på nåt träd eller på

nån blomma eller i vattnet. När jag svarade med "Tack, INTE!"

verkade hon förstå att hon kan sluta tjata.

När vi kom hem från utflykten åt vi ostkakalunch i trädgården, mums!

Jag gillar att köra runt med mina vagnar i trädgården.

Idag var det den röda dockvagnens tur att köra varv efter varv.

"Måste faktiskt tillbaka till lillstugan! Glömt en plånbok där!" -

och så sprang jag iväg med högsta fart.

När jag kom tillbaka frågade mamma om jag hade hittat plånboken.

Jag pekade i vagnen. "Ja, ligger här på botten. Den var mammas! Vaffego!"

Mamma blev jätteglad!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Sov ute i vagnen i 2 timmar idag, medan Elis och mamma fikade

vid bommarna. På kvällen är det fullt ös och jag vill gärna stå,

helst hela tiden.

Det är väldigt roligt att titta ut också, det är nämligen jättemånga

tåg som åker förbi utanför vårt hus - och tåg är jättespännande!

Sen tyckte jag att det efter 7 månader och 2 dagar var dags att bryta

det invanda kvällsmönstret. Det är plötsligt BLÄ för mamma och

hennes bröstmjölk, jag vill faktiskt vara hos min PAPPA! Hela tiden!

Annars skriker jag. Högt!

Mamma får för sej att hon ska försöka mata mej till sömns -

då blir jag störtförbannad! Jag sa ju att jag vill vara hos pappa!

Efter över 2 timmars skrikande och efter floder av ledsna tårar smäller

jag till slut av, alldeles svettig, i pappas armar när han går omkring med

mig i det mörka pianorummet.

Annorlunda kväll, tycker både mamma och pappa och jag...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2004 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards