Alla inlägg under februari 2004

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 februari 2004 15:31


Elis 811 dagar

Emil 130 dagar


Mamma och pappa konstaterar att jag absolut måste vara inne

i nån slags fas. Det krävs mycket mat och framför allt ofta.

Annars blir jag mycket "inteig" och missnöjd med...

tja, det allra mesta stötvis.

Jag kör ganska mycket med "slänga, stampa, äta golvet" och så.

Idag frågar jag Chryslerbilen: "Hör du! Sett Wolksvagen? - Nej nej!"

Sen samlar jag hela familjen, inklusive Ida, inne på den lilla toan där

nere, gömmer mig i ett hörn och uppmanar de andra att "Leta!".

På kvällen tar pappa fram ett paket kakor och jag säger omedelbart

"Alingsås!". Mycket riktigt, det var ju där, på Willys, som vi köpte

kakpaketet. Det var den gången som Jonny var med också. (Se 18/2)


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Medan mamma och Elis badar och jag är i pappas famn, böjer jag

plötsligt hela överkroppen framåt mot handdukarna som hänger på tork.

Jag vill ju känna efter med kinden om de är mjuka! Det var dom!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 februari 2004 15:29


Elis 809 dagar

Emil 128 dagar


Idag VÄCKTE mamma mej kl 9!

Jag började dagen med att leta efter Linda, som jag visste

hade kommit hit kvällen innan. Jag hittade henne i Elisrummet!

Jättekul! För henne är jag inte särskilt blyg, inte ens i början.

Bara roligt att hon är här!

"Duoja, Linda o Elis åka!", sa jag till Linda när jag

och hon skulle köra med bilar.

Linda dricker mycket kaffe.

Jag tittade ner i Lindas kaffekopp och konstaterade

att det bara var "gammal sump" kvar.

Linda var TRÖTT på kvällen - hon verkar inte vara riktigt van

att leka i HÖGT tempo hela dagarna.

"Jobbat stenhårt!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 februari 2004 15:26


Elis 808 dagar

Emil 127 dagar


Bra natt - jag sov i egen säng ända till kl 7.

Då vaknade jag av att pappa lyfte över mej till stora sängen.

Sen var jag lite "inteig" redan på morgonen i sängen.

Vilken tur att pappa brukar göra mackor till oss innan han åker till jobbet.

De startmackorna gjorde susen idag!

Dags för BVC-besök med Emil igen.

Efterår gick vi till affären och handlade.

Det brukar vara ganska jobbigt, och min vana trogen

somnade jag i vagnen precis när vi hunnit fram till kassan.

"Tackågod" = varsågod.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


En "sådär-bra" natt.

Jag låg och åt/snuttade och höll min mor vaken mellan 1.30 och 4.

Till BVC och återbesök hos Maj.

Sitter i Lindas famn och utbrister klockrent: "haha!"
PRECIS så som Linda låter!

Emil 6030 g. och 65,5 cm.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 februari 2004 15:24


Elis 807 dagar

Emil 18 veckor


När jag och mamma bakar bullar idag, så uppfinner jag ett nytt verb - "doa".

Det är att vispa med en elvispsvisp så att det låter "dooooo!"...

På kvällen pratar pappa om bröderna Bus.

Jag funderar en stund och måste sen fråga: "Pappa bröd?!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag satte min ena stortå i munnen och sög på den som 17!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 februari 2004 15:21


Elis 806 dagar

Emil 125 dagar


"Pappa välja."

För första gången låter jag pappa själv välja vilken bil han vill leka med.

Schysst, va!?

Idag satte jag på mej min vante alldeles själv.

Mamma och pappa tyckte att jag var jätteduktig!

Jag gillar att titta på bilder på datorn.

Jag har just insett att om man klickar på vänster musknapp,

så visas nästa bild i bildspelet! Då behöver man inte vänta

hela 6 sekunder på att nästa bilmärke ska visas.

Jag har inte känt mej helt stabil under de senaste 3-4 dagarna.

Utan förvarning kan det plötsligt komma en helomvändning i humöret;

från skrattande glad till superledsen på EN sekund!

Mamma och pappa har förstått att det kan vara mitt blodsocker

som dalar snabbt, för det brukar göra susen med en liten energikick

i form av nästan vilken mat som helst...

Kanske även snorhostan som jag haft några dagar kan vara en del av förklaringen?

"kompomun" = kontonummer.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


På morgonen i sängen höll jag på att själv dra av mej ena strumpan!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 februari 2004 15:20


Elis 115 veckor

Emil 124 dagar


Nytt ord för dagen: "rakaren" = vattenpasset i min verktygslåda,

med vilket man kontrollerar att det är rakt.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 februari 2004 15:17


Elis 804 dagar

Emil 123 dagar


"Bonden startat traktorn!"

Jag har sen ett tag tillbaka varit mycket intresserad av alla möjliga

texter som står överallt; på skyltar, på böcker etc. "Står där?"

Mamma tror att jag har kommit in i nån "fas" eller början till trotsålder

eller nåt liknande. Seden ett par dagar prövar jag visst deras tålamod

genom att slänga ner saker på golvet, bara för att i nästa sekund

DESPERAT vilja ha JUST PRECIS de sakerna jag nyss har "tappat"...


Periodens favoritord är "INTE", vilket inte heller mottages enbart

med förtjusning från mors och fars sida.

På kvällen går mamma och Emil iväg på "visning" av barnkläder.

Spännande med det nya ordet "visning"! Gick alldeles UTMÄRKT

att vara ensam hemma med pappa! Skönt!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


På morgonen ligger jag i stora sängen och "pratar en massa bubblor" -

JÄTTEKUL!

På kvällen gick jag och mamma på visning av barnkläder hos en granne.

Jag tyckte väl att det var lite lagom intressant och visade högljutt

mitt missnöje - ända tills vi gick hem.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 21 februari 2004 15:14


Elis 803 dagar

Emil 122 dagar


Idag ska Anna och Jonny och Lova åka vidare, till Lovas farmor.

Jonnys bror Håkan kom hit för att skjutsa alla till Ljungby -

i en "snygg Volvo". Håkan var rolig att leka med - han gillade också att

köra med bilar! Dessutom blev han väldigt imponerad över mina

bilmärkeskunskaper.

Strax innan de skulle åka satt Lova i bilbarnstolen och jag satt bredvid

och berättade för henne hur läget var: "Jonny, Håkan, packar saker bilen.

Håkan köra - Anna, Lova bak." Sen blev jag tvungen att kontrollera med

Anna att jag inte for med osanningar. Visst skulle väl Anna och Lova

sitta bak i bilen?! Javisst, sa Anna. Då kunde jag lugnt gå tillbaka till Lova.

När pappa kom hem från jobbet på kvällen, berättade jag att:

"Håkan körde snygg Volvo!"

Jag satt bredvid mamma i soffan när hon ammade Emil,

och lekte med de små plastnycklarna till babygymmet.

Mamma frågade var den gröna nyckeln passar någonstans.

Jag svarade lite coolt, klappande Emil på huvudet: "Den HÄR killen!"

"Kanonbra!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Anna, Jonny och Lova åker vidare - till Lovas farmor.
Hejdå kompisar!
TACK för den här gången!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2004 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards