Alla inlägg under september 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 september 2003 08:42


Elis 659 dagar


Efter det att dockan frågat mig om vi skulle göra mat till Ida, tog jag tag

i den, tittade på den och pussade den sen i pannan flera gånger.

Mamma blev rörd... sen gick jag iväg med dockan i en hård kram i min famn.

I stället för att säga "Muuuu" när jag ser en bild av en kossa säger jag "Ko!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 september 2003 08:40


Elis 94 veckor


Läser i ett "bäbis-häfte" från Pampers.

Där hittar jag en bild på en alldeles nyfödd bäbis med tillhörande mamma.

Jag sa "där", pekade på min mamma, tog hennes hand och pussade

på den flera gånger. Mamma "smälte"!

På kvällen spelar vi in en till film med hjälp av den nya kameran.
Denna gång letar jag efter en massa roliga kläder i några stora
papperspåsar som mamma tagit upp från källaren.

Uppfinningsrika jag hittar på en ny lek.
Jag går omkring och dreglar hur mycket som helst!
Mamma och pappa tycker att det ser ganska så äckligt ut,
men har samtidigt rätt svårt att hålla sig för skratt.

Personligen anser jag faktiskt att det är oerhört roligt!

Jag "säger" igelkott! - "Äckle-klä!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 september 2003 14:33


Elis 657 dagar


Jag får ett HELT ägg till frukost.
Som tur är har pappa kokat det innan jag började tugga på det!
Filmen "Ägg - The Movie" spelas in under frukost.

Fika på Pålstorpet med mamma, pappa, Alina, Maja och Marc.

Bad i badkaret med pappa på kvällen, givetvis är kameran med.

"M & M", även kallade "morfar och mormor", kommer hit för att leka

och fika på kvällen. Det är precis vad jag tycker dom är allra bäst på.

Att leka och att fika alltså...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 september 2003 14:31


Elis 656 dagar


Sovmorgon ända till klockan kvart i nio!
Mamma är borta och jag blir jätteledsen!

Efter 15 minuter lugnar det dock ner sig en smula för då får
jag nämligen frukost i min mage och då blir allt bättre.

Det visar sig att mamma och mormor har gått i väg till en utförsäljning

av barnkläder i Floda City, men dom kommer strax tillbaks hem igen.

Under tiden dom är borta hinner jag säga "kolla där!"

Så fort mamma kommit tillbaks hoppar vi in i bilen och åker till Backaplan

där vi köper en digitalkamera. Den kan göra skarpa och fina bilder och

också spela in film med ljud.


In i bilen igen och hem till morfar och mormor i Lerum.
Där står middagen på bordet. Fisksoppa! Mmmmmmmm!
Till efterrätt blir det hallon och vaniljglass - Smaskens!
Pappa använder den nya kameran och spelar in film.

Alla påstår nu att jag har blivit en expert på att härmas.
Mamma och pappa tycker att jag är som en bandspelare.

Nu kan jag räkna till FYRA! Alldeles själv - inget fusk!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 september 2003 14:30


Elis 655 dagar


Jag äter en ohyggligt gigantisk portion av min middag.
Mamma har lagat ugnsgratinerad kassler med tomat och senap.
S M A S K E N S !

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 september 2003 14:29


Elis 654 dagar


När vi varit ute med Ida möter vi en man som hälsar på mig.
När han gått förbi mig säger jag mitt sedvanliga "ga-ga", som på mitt

språk betyder "gubbe", men ändrar mig snabbt till det mer korrekta "man".

Mamma blir både glad och stolt eftersom hon inte riktigt
tycker om att jag använder just ordet "gubbe".

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 september 2003 14:27


Elis 653 dagar


Dagens nya ord är; "jä-ni" - "jämföra!".
T.ex en och samma sak på bild i flera böcker eller tidningar.

Ut med Ida en sväng och passade då också på att gå till lekplatsen

ännu en gång. Jag gungade på den roliga hästen igen.

När pappa kommer hem från jobbet så gör han precis som han alltid

brukar göra - kör in bilen på gården och blinkar samtidigt med alla lampor.

Jag står i trappan och blinkar tillbaks med mina ögon.

Passar också på att slänga några slängkyssar till honom också.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 september 2003 13:57


Elis 652 dagar


Återbesök hos Marianne på MVC igen.
Som vanligt köper vi vindruvor på ICA efteråt!

Förmiddagens ord är "leka".

Av allt bus hela dagen lång är jag hungrig som en varg när det blir

dags för middag. Jag fullkomligt vräker i mig mat och säger "mätt!"

när magen är proppfull.

Pappa gör en s.k "blindtest" på mig när det blir dags för min kvällsyoghurt.

Utan att få veta vilken smak det är så får jag en sked i munnen och när

pappa frågar mig vilken smak det var, så säger jag direkt "na-na-na!" Ananas!

Strax innan sängdags visar jag hur apan i sagan gäspar.
Med vidöppen mun och med handflatan över densamma!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards