Alla inlägg under juni 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 juni 2003 12:16


Elis 81 veckor


När vi vaknar så springer Ida raskt in i gästrummet
(egentligen är det ju faktiskt mitt rum...) för där ligger

ju AnnaåJonny och sover! Dom kom nog sent i går kväll.

Jag följde efter henne men inte lika raskt.

Först var jag nog lite blyg men som vanligt gick det

över snabbt den här gången också.

Bra väder i dag igen så det blev givetvis till att vara utomhus
så mycket som det bara var möjligt. Pappa och Jonny lyfte
på några stenplattor och där bodde det massor av små myror!
Deras chef, "drottningen", hade lagt hundratals myrägg.

Sen flyttade vi oss till gräsmattan och spelade "Boccia".
Jag "hjälpte till" med att flytta alla roliga klot hela tiden.

Och så höll vi på mest hela dagen.
Vi åt, lekte, busade och fikade MASSOR!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 juni 2003 12:14


Elis 566 dagar


Dags för utflykt till Alingsås idag igen.

Vi gjorde inget speciellt kul, bara storhandlade mat på "Willys".
Jag fick i alla fall en glass innan vi åkte hem.

På eftermiddagen cyklade vi hem till Alina.

Det var kul för där var nästan alla mina kompisar också.

Bara Emine saknades.

Först lekte vi allihop i Alinas fina och nya sandlåda.
Sen sparkade och kastade vi boll ute på gräsmattan, men då tog

Oscar bollen jag hade och då blev jag riktigt ordentligt jätteledsen!

Nåväl, det gick snabbt över för det vankades fika!
Alinas mamma hade bakat en ohyggligt smarrig rabarberpaj
som vi fullkomligt dränkte med en lika god vaniljsås! Mums!
Det fick faktiskt plats med lite kardemummakaka också...

Sen cyklade vi hem och städade huset inför Anna och Jonnys

ankomst i morgon.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 juni 2003 12:13


Elis 565 dagar


Vi tar bilen in till Lerum på förmiddagen.

Det är dags att köpa skor.

Jag får två par, storlek 22.

Pappa får ett par, storlek större.

Dagens favoritsysselsättning är att stående snurra runt, runt,
runt, runt... Jag snurrar så mycket att jag blir alldeles yr!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 juni 2003 12:10


Elis 564 dagar


Ännu en "varmt-som-tusan-dag". +25° i skuggan.
Men det är bara roligt tycker jag, ute och leker och fixar

hur mycket så helst utan problem!

Vaknade förresten extremt tidigt idag.

Redan klockan 06.30 slog jag upp ögonen och var pigg som en lärka!

När vi var ute upptäckte pappa att jag gick omkring och åt på någonting.

När han kollade i min mun så hittade han ett sånt där litet hus som

snigeln ibland bär på sin rygg. Men huset var tomt och ingen snigel var hemma.

Nu undrade ju pappa givetvis var snigeln fanns någonstans...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 juni 2003 12:08


Elis 563 dagar


Hurra!
I dag lyste solen från en klarblå himmel igen!
Självklart drog vi ut direkt efter frukost.
Massor av trädgårdsarbete låg ju och väntade.

Under en liten fikapaus så passade jag på att använda ett av
pappas pekfingar som telefon. Jag "pratade" med mormor...

Eftersom det var så varmt ute, +24°, så orkade vi inte laga

någon riktigt middag. Det blev korv med bröd i stora lass.
Jag fick en helt egen halva att äta. Gott och roligt!
Speciellt det där gröna - bostongurka, och det där röda - ketchup!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 juni 2003 12:07


Elis 562 dagar


Usch! Ösregn nästan hela dagen!
Det känns konstigt och ovanligt att vara inomhus och leka.
Det är knappt att man minns vad och hur man gjorde!
Vi är ju vana att vara ute jämt, det har ju varit så kalasfint

väder nästan hela sommaren.

Jag kommer i alla fall på ett busigt litet trick när det är dags för att

byta blöja. Fnissande klämmer jag ihop mina knän så att pappa får

jättesvårt att få på den nya blöjan. Kul!

Mamma var på Liseberg hela kvällen och kom hem
lååååååångt efter det att jag hade somnat.

På tal om det så hade jag lite svårt att somna denna kväll.
Det var inte förrän jag hade slagit min panna i den hårda
sängkanten som jag slocknade. Och det gjorde jag snabbt...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 juni 2003 12:05


Elis 561 dagar


Under vår förmiddagspromenad såg vi en stor hjort på en

av våra grannars tomt! Som tur var så såg inte Ida den.

Då hade hon nog blivit alldeles tokig!

Pappa konstaterar att det är väldigt mycket flygplan som gäller

för mig just nu... Bland annat så läser vi en saga vid läggdags

som heter "Ture borstar tänderna" och i den finns det två sidor

med ett flygplan på. Jag ställer mig upp i sängen, gör ljudet och

pekar och tittar rätt upp i taket.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 juni 2003 12:04


Elis 80 veckor


I dag tog jag och pappa det väldigt lugnt.
Både han och jag var trötta efter allt bus igår.

Vi orkar i alla fall gå in till centrum och handla lite mat.
På vägen dit så såg vi ett jättestort flygplan precis ovanför
oss som flög på väldigt låg höjd. Det var HÄFTIGT!

När vi kommer hem så går vi upp till sovrummet och

sover djupt i nästan TRE timmar!

Zzzzzzzzzzzzzzzz....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards