Alla inlägg under april 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 april 2003 09:36

Elis 506 dagar


När det blir dags för middag på kvällen så försöker jag

att få på min haklapp själv. Det gick inte så bra...

Svårt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 april 2003 09:34

Elis 505 dagar


Återbesök hos Marianne på Floda BVC.

Vi fick höra "Krabats" hjärta slå genom en stor högtalare

som fanns på en hylla. Marianne sa att allt såg bra ut.

Spännande!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 april 2003 09:32

Elis 72 veckor


Att få leka och plaska med det rinnande vattnet under kranen till

tvättstället på toaletten är roligt! Jag vill nästan aldrig sluta.

För att jag ska nå upp till tvättstället brukar pappa eller mamma ta

med en av stolarna i köket som jag kan stå på. Men i dag så tog jag

själv tag i en av stolarna och släpade den hela vägen in på toa och

krävde att kranen genast skulle vridas på och att jag skulle lyftas upp

på stolen!

I dag har jag och mamma också hälsat på hemma hos mammas kompis
Mia och hennes barn, Ida och lille Erik på "Höjden" i Lerum.

Jag blev mycket nyfiken på Erik, 8 veckor gammal.

Jag pratade en hel del med honom och hjälpte också till

att gunga honom där han satt/låg i sin babysitter.

Pappa kom och hämtade oss när han hade jobbat färdigt för dagen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 april 2003 09:17

Elis 503 dagar


Efter frukost så gick vi ner i källaren allihop för att skura rent i det rum

som ska bli förråd. Jag råkar trilla omkull och landar med min lilla näsa

rakt på stegen som pappa har ställt upp.

Självklart så gör det lite ont och jag blir ganska ledsen.
Efter en stund så märker mamma att det rinner blod ur min näsa

men då har det onda redan gått över.

Efter mitt mellanmål på förmiddagen får jag färskpressad
apelsinjuice att dricka. Det var ungefär hur gott som helst!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 april 2003 09:16

Elis 502 dagar


Ida fyller 7 år i dag!  Grattis!

Vi tar en sväng till Alingås och Nolhaga där vi tittade på ankorna,

getterna, åsnan och hästarna. Det var kul!

På kvällen lagar pappa en smaskig ungsbakad fisk som vi vräkte

i oss till middag. Jag tyckte det var otroligt gott!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 april 2003 09:14

Elis 501 dagar


I dag kissade jag på toaletten för första gången!

Lite senare på dagen så studerar och undersöker jag mitt ansikte i spegeln.

Jag säger "näsa", pekar på den i spegeln och känner sen på min egen

näsa och så där fortsätter det en stund med "örat" och "håret" också.

Mamma blir väldigt stolt när hon märker att jag har ett mycket

göteborskt uttal av ordet "Nalle" - "Lallaaa".

Till middag får jag pannkakor med sylt och vaniljglass!
MUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMS!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 april 2003 09:13

Elis 500 dagar!


Nu har jag blivit så pass stark i mina muskler att jag själv klarar av att

skruva varv efter varv på den tröga ratten på min "aktivitetsbräda".

Den är rackarns kul för varje gång man skruvar på ratten så kommer det fram bilder på olika djur som jag då kan härma.  :-)

Jag och mamma rullar iväg till Floda City för att handla mat och mata

ankorna i dammen men när vi kommer fram så finns det bara en enda
fjuttig liten anka där. Trist!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 april 2003 09:07

Elis 499 dagar


In med tåget till Göteborg med mamma.
Fika med mormor och morfar plus blöjbyte utomhus i Trädgårdsföreningen.

Av dom fick jag också en fin och blå liten trädgårdsspade plus en bok

om hunden "Pompe".

Senare på kvällen härmar jag ugglans läte flitigt, "Ho-Ho".

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards