Alla inlägg under februari 2006

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 februari 2006 14:47


Elis 1541 dagar

Emil 860 dagar


Emil hittar "knänypor". (klädnypor)

Elis är clown på cirkus.

"För jag har en STOR röd näsa!"

Emil: 

"Och jag är också en fisk! Jag är en blåmes! Jag är en blåmesfisk!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 februari 2006 14:44


Elis 220 veckor

Emil 859 dagar


Elis bestämmer sej för att inte äta frukost.
Mamma och pappa låter honom stå sitt kast och undrar sen

hur det kommer att gå...

Medan mamma plockar undan i köket, hörs hur bröderna sitter
i vardagsrummet och tittar i album från när pappa var liten.

De berättar så sött för varandra om vad pappa hade när han var liten.

Elis: "Nej, det är inte Emil, pappa var också lillebror när han var liten."

Supersött!

Vi bakar bullar, både semlebullar och kaneldito.

Elsi och mamma går upp för att fixa inför natten.
Elis ska rita "Nolhagakartan" som vi ska ha med oss, för att hitta till

grisarnas hus. Han går in i Elis & Emil-rummet, och utbrister spontant:

"Men HERREGU, va mörkt det var!"

Pappa frågar Elis vad hans favoritfärg är.
Svaret, som kommer blixtsnabbt, blir: "Röd!"

För tillfället växer Elis mycket på längden.
Det märks tydligt när pojkarna står bredvid varandra.
Ärmar och ben på kläderna är för korta.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 februari 2006 14:42


Elis 1539 dagar

Emil 858 dagar


Pappa får sovmorgon och kommer ner kl 9.30

Massiva humörsvängningar för Elis även denna morgon.

Elis går omkring och låter olika ljud.
"Pappa, jag är ej ljud lös!"

Emil: "Jag är stark som hästen som Lilla Gubben!"

Pappa och Elis pratar om olika jobb.
"Jag har ju ETT jobb. Det är att sköta om Emil!"

Elis: "Nu ska jag hämta lite decilitermjöl!"

Emil: "Jag heter Emil i Lundeberga. Du å ja Alfred!"

"Pettson och Findus" på video är roligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 februari 2006 14:40


Elis 1538 dagar

Emil 857 dagar


Pojkarna går ner redan före klockan 7.
Mamma kommer ner klockan 10.

Elis har plötsliga och ganska oförklarliga "humörtapp" under

i stort sett hela förmiddagen.

Med bilen till kyrkan i Floda.
Dop som också visar sig bli bröllop!
Kristina och Jonas gifter sig, och deras lilla Ellen döps.

Precis framme vid kyrken så havererar bilen.
All motorolja rinner ner och ut!

Mamma, Emil och Elis får åka med några andra till Nääs slott.
Där bjuds alla på bröllopsmiddag.
Tre goda rätter försvinner snabbt ner i magarna.

Glufs!

Ganska sent på kvällen får fest-folket skjuts hem och mamma berättar

stolt om killarnas nu strålande sociala kompetens!

Killarna är GLADA men självklart ganska trötta.
Kommer inte i säng förän klockan 20, vilket är en hel timme senare än vanligt.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 februari 2006 14:38


Elis 1537 dagar

Emil 856 dagar


Elis vaknar i sin säng när mamma går till jobbet.
Över till stora sängen en kort stund, men sen vill han gå ner direkt.

Efter mycket tjat så ger pappa med sig och eskorterar ner Elis redan

klockan 6.15 Pappa vämnder och går upp igen, då vaknar Emil.

Alla pojkar sitter alltså i sofforna, framför tvn redan klockan 6.30

Det blir köttsoppa till lunch.
Pappa var säker på att det skulle bli en given succé, men icke.
Vi hade ju laddat med "Emil i Lönneberga fastnar i soppskålen".
Det hjälpte dock inte alls...

Emil utropar plötsligt: "USA USA USA!"

Elis ser en pytteliten blomfluga på köksbordet, och lyckas faktiskt fånga den.

Och snabbt går det!
"Pappa, nu är det inte mycket kvar av den va..? Nä, bara mos!"

Emil: "Hela mål!" när Sverige gör mål i hockey.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 februari 2006 14:37


Elis 1536 dagar

Emil 855 dagar


Elis lägger en stor t-shirt över mammas huvud.
Elis: "Det är en slokhatt. Nu får du väsa mellan tänderna!"
Emil: "Det är mina sloksaker!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 februari 2006 14:35


Elis 1535 dagar

Emil 28 månader


Väldigt trötta pojkar även denna morgon.

Det är mycket titta på tv-film nu för tiden.
"Fem myror" och "Emil i Lönneberga" är favoriter!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 21 februari 2006 14:33


Elis 1534 dagar

Emil 853 dagar


Toabesök för att kissa, direkt när Emil vaknat, och han får sällskap av pappa.

Emil kissar först och står som vanligt på pappas fötter för att nå upp.

Sen är det pappas tur. "Jag ska lyfta dig pappa!"
Då ställer sig Emil bakom pappa och lyfter upp pappas tröja så att det

inte ska komma kiss på den. Precis som vi stora hjälper med Emils tröja!

Emil bajsar hemma hos dagmamma Maria.
Han ropar till henne från toan: "Maria, det luktar illa!"

Emil: "Jag kollade om det var stink i min rumpa. Jag trodde det."

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards