Alla inlägg under augusti 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 augusti 2003 14:22


Elis 629 dagar


Sovmorgon - vaknar först klockan 9.30

Jag släpper en rejäl prutt på morgonen och ber mamma att "kolla"

om det har kommit någon bajs i blöjan. Det hade det inte.

Den här gången alltså...

Så fort jag kommit ner en våning springer jag till köksbordet, spanar

in pappas macka som ligger där och sträcker mig upp och tar en stor

tugga, slänger tillbaks mackan på bordet och säger - "Mmmmmmm!"

I bland kan det gå lite väl fort - samtidigt som jag ritar med den

svarta kritan blir jag törstig och greppar min vattenflaska.
Allt går så snabbt så jag råkar sätta kritan i munnen och försöker

dricka den. Hmmmmm.... Jag ser väldigt förvånad ut!

Till mormor och morfar för ett försenat födelsekalas för mamma.
Kajsa, Conny, Per, Erika, Simon och Elina är också där.
Mamma får presenter i massor!

Efter mat, fika och presentutdelning försvinner mina föräldrar in

till Göteborg City. Dom ska på konsert i Scandinavium.
Tydligen är det någon gubbe som heter Carlos Santana som ska

spela elgitarr där. Han hade väl kunnat komma hit i stället?

Nåväl, mormor och morfar tar fram en gammal tågbana av trä som vi

leker med hela kvällen. Det var ohyggligt roligt!
Och det bästa är att när vi åker hem till Ida i Floda lite senare så tar vi

med oss hela tågbanan dit!

Pappa och mamma kom inte hem förrän mitt i natten och då
sov jag ju redan sedan många timmar tillbaka.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 augusti 2003 14:21


Elis 628 dagar


In till Lerum för att shoppa lite.

Vi träffade morfar och mormor inne på en skoaffär.

Jag fick ett par grymt snygga silverfärgade Adidasskor.

Dom var faktiskt så snabba att jag genast döpte dom till "Swisch"!

Vi handlade lite grönsaker på torget innan vi drog hem till
mormor och morfar för att få i oss lunch.

När vi kom hem till Floda igen så lyssnade jag på en Santana CD
och bestämde mig också för att sjunga med; "la-la-la-la-la-la".

Som vanligt innan läggdags är jag som mest busig på hela dagen
och när mamma säger att jag springer snabbt så svarar jag med
att säga "Swisch!". Mamma och pappa skrattar gott!
Jag är rolig!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 augusti 2003 14:20


Elis 627 dagar


Mamma gör sin sista dag på jobbet på lääääääääääääänge!

Snart är det alltså dags för mamma och mig att vara hemma och leka,

mysa och invänta "Krabats" ankomst. Marianne på MVC här i Floda

har räknat ut att jag borde bli storebror ungefär den 15:e oktober.

Jag och pappa tog det ganska lugnt i dag, vi plockade lite fallfrukt,

sprang runt huset några varv och njöt mest bara av det sköna och

varma vädret ute.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 augusti 2003 14:18


Elis 624 dagar


Upp hyfsat tidigt - dags för bilbesiktning i Alingsås.
Det gick tydligen jättebra för vår bil, inga anmärkningar alls.

Det var ett jättehäftigt ställe, det där "bilbesiktningen", det fanns

STORA hissar som lyfte upp bilarna i taket och dessutom fanns det

konstiga slangar som dom kopplade in i baken på alla bilar!

Innan vi åkte hem så passade vi på att handla mat och lite andra grejor

på Willys och som vanligt så tog jag en liten tupplur i bilen under hemfärden.

När middagsnaten hade landat i magen var det dags för badkarsbad

med pappa. Jag lekte mycket med en ny badgroda jag fått.

Den kan spruta vatten ur sin mun. Jätte-jätte-jätte-jätteroligt!

I säng tidigt - sov som en stock redan klockan 20.00

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 augusti 2003 14:16


Elis 89 veckor


Äntligen lite roligare väder!


Farsan och jag var ute och lekte nästan hela dagen.

Hurra!
Vi plockade ännu mera fallfrukt innan det var dags för gräsklippning.

Kvällen blev lite konstig, mamma och pappa ville gärna kolla VM i friidrott

på TV. Sverige tog guld i tresteg, (Christian Olsson) och silver i höjdhopp

(Stefan Holm) och eftersom jag inte ville gå och lägga mig alldeles ensam

så blev kvällen sen innan jag somnade.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 augusti 2003 14:14


Elis 622 dagar


Mamma kommer hem idag!

Hurra!

Efter middagen kollar jag in mammas stora mage och

både pussar och slickar på den.

Under kvällsfikat jagar Ida en liten fluga.

Flugan sätter sig på min fot och då råkar Ida, i hastigheten,

nafsa mig på foten. Jag fick nog lite ont men blev nog mest rädd.

Kollar in travsport på TV - OJ så många hästar.
Och vad fort dom kan springa!

Ida får prova min cykelhjälm, inga protester från henne faktiskt.
Hon låg bara stilla och tyckte nog mest att det var lite konstigt.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 augusti 2003 14:13


Elis 621 dagar


Ida "gnittar" på pappas vänstra ben när han sitter i soffan,
jag spanar in detta och bestämmer mig för att göra likadant
fast på hans högra ben.

Jag har ju inte lika bra teknik som Ida så jag råkar nog bita - hårt!
Pappa vrålar "Aaaaajjjjjj" men skrattar ändå!

Ute regnar det...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 augusti 2003 14:08


Elis 620 dagar


Jag låg kvar i min egen säng under mitt nya fina täcke ända till klockan

tio över åtta. Hur mysigt som helst! Till slut oppade jag i alla fall upp

och tog fram massor av mina agoböcker som jag och pappa läste i den

stora sängen.

Efter frukost tog vi tåget in till Göteborg City igen.
Det var dags att shoppa presenter till mamma.

På eftermiddagen hittade jag ett nytt favoritställe i köket.
Att sitta gränsle över den blåa pallen och kunna pilla på alla knappar

och rattar till stereon är jättekul!

Sen hjälper jag pappa med dammsugningen igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards