Alla inlägg under juni 2004

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 juni 2004 12:31


Elis 933 dagar

Emil 36 veckor


På morgonen konstaterar jag att: "Dom har SAAB Cabriolet!"
Mamma frågar "Vilka?"
Jag svarar: "Min fru! Och mammas, och pappas, och Emils och Elis!"

Förstås!

"Mormor och morfar är INTE och jobbar. Dom är på bröllopsdag!"

Pontus, Magnus och Malin kommer på besök! Kul!
Pontus och jag leker bra tillsammans.

Jag lånar ut mina leksaker och de vuxna tycker visst att jag är snäll.

Vadå då?! Vi LEKER ju!

När mamma lagar kycklingmiddag frågar jag: "Är det färdigt alltså?"

Rabarberpaj till fika, gjord med rabarber från våran trädgård!

De var inte många och stora, men goda!

Mormor och morfar kom hit och fikade på kvällen.

Dom hade med sig "jo-gobbar"!

Mormor och jag lekte massor på altanen; vi åkte till IKEA, köpte

varsin cabriolet, fikade yoghurt i IKEA-restaurangen, och sen åkte

vi till Norrköping och köpte 2 grisar!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Idag börjar jag med nåt nytt. Jag GÅR - på KNÄ!

Om jag får hålla i mammas händer kan jag knägå FLERA massa steg!

Eftersom vi ska få besök idag passar jag på att bara sova i en halvtimme

i vagnen... Sen kommer dom - Pontus, Magnus och Malin!

Ända från Kiruna har de åkt! Kul att träffas, men lite blyg var jag allt först.

Mormor och morfar kom hit på kvällsfika.

Dom hade med sig jordgubbar! Gott!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 juni 2004 12:29


Elis 932 dagar

Emil 251 dagar


"DÄR var den blåa gamla Volvon! Elis blev förvånad!"

Jag har blivit parkeringsexpert!
Jag parkerar alla mina bilar på en snygg rad på bordet och när jag är

färdig, kör alla vidare, en i taget, för att parkera på en snygg rak linje

på nåt annat ställe.

"I den affären kan man köpa glass å tomater å bananer... å en massa fåglar!"

Vi gick till kompisarna Badh för fika och lek på eftermiddagen. Kul!

Pappa kom och hämtade oss där efter jobbet.

När vi var hemma igen fick jag SNABBT en varmkorv i magen,

tydligen för att inte somna... gott var det i alla fall!

Mamma tycker visst att jag är lite "mammig" stötvis.

Äh, NÅN måste väl hålla koll på henne...?


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Min första tand, vänster fram i underkäken börjar att synas!

Till Badhs för fika och lek på eftermiddagen.

Pappa kom och hämtade efter jobbet.

Idag STÄLLER jag mej alldeles själv genom att hålla i bordet!

Dessutom blir jag stadigare och stadigare i knästående.

Jag börjar nästan få koll på "nedstigning" också.

Rolig dag, jag har varit glad nästan hela dagen!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 juni 2004 12:27


Elis 133 veckor

Emil 250 dagar


Efter att pappa kommit hem från jobbet och gått ut med Ida, frågade jag:

"Det kom lite bajs eller mycket bajs?"

Jag tänker en stund och konstaterar sen att:

"Det kommer mycket bajs från Idas svans på vintern!"

"Ida har en mobiltelefon så att hon kan skicka meddelanden

till sina kompisar Kajsa och Villan!" Så det så!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jahapp. Nu är jag MYCKET skicklig på att först ta mej upp till knästående,

och sedan vidare till stående med hjälp av en stödjande mamma-eller

pappa-hand, som jag håller riktigt hårt om.

Idag SATT jag nöjd på golvet en stund medan jag pillade med en skallra!

Det är extremt ovanligt att jag vill sitta över huvud taget.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 juni 2004 12:25


Elis 930 dagar

Emil 249 dagar


"Pappas hjälm passade bättre på mormors stora huvud!", konstaterade jag idag.

På eftermiddagen åkte jag och pappa till Micke för att ge

honom en skiva med Santana. Han blev glad.

"Fått lite Västkustgryta i ögat. Och ketchup!"

*flin!*

Jag åt som en hel häst till middagen!

Pappas smaskiga köttfärsbiffar med färskpotatis, lingonsylt

och "annan gurka". Mums!

På kvällen frågar pappa: "Har du hittat nötterna i skålen, Elis?"

"Ja, ALLA!", svarar jag och visar upp en öppen mun, proppfull av

halvtuggade nötter.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag är numera VÄLDIGT duktig på att klättra upp på knä mot

leksaksbackar och allt möjligt. Tyvärr är jag inte riktigt lika

duktig på att ta mej ner alltid...


Jag vill gärna tro att jag är stadig och kan släppa taget när jag

står på knä, men det är jag visst inte än... Ibland tar jag emot

mej med ansiktet mot lekbacken och ibland med bakhuvudet i golvet.

Jag har lärt mej att tuta på vår gunga som hänger under altanen.

Det var visst bara att DUNKA!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 juni 2004 12:22


Elis 929 dagar

Emil 248 dagar


Trädgårdsfix och montering av Emils cykelstol på mammas cykel.

Åkte till Stenkullen för att köpa cykelhjälm till Emil - han har ju

aldrig åkt cykel förut! Han fick en snygg midnattsblå hjälm.

Den visade sej vara för stor för honom, så vi bytte - han fick min

hjälm med tandfiskar och jag fick hans nya. Bra va?

Sen åkte vi direkt till mormor och morfar, för att jag skulle få leka

med dom medan de andra åkte till ICA i Hulan för att handla mat.

Samlade igen blev det fika hemma hos "M&M".

Sen hem, snabbt middag!

Mamma och pappa tycker visst att mitt humör har många toppar

och många plötsliga dalar...

Hur som helst brukar det hjälpa med mat!

"Vinbär! Dom är klariga!"

Sen en vecka tillbaks är jag expert på att hitta på namn åt folk;

i tidningar, på gatan, ja, överallt!
"Dom hette Sassa, Tassa och Massa!",

sa jag om 3 flickor som gick förbi på vår gata.

På kvällen tittar jag in i mammas mun och pekar.

"Var är mammas kräk då?" De skrattade!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Idag var det dags för trädgårdsfix och sen montering av min snygga

cykelstol bak på mammas cykel. Sen kom visst mamma och pappa på

att jag inte hade nån cykelhjälm. Därför åkte vi till Stenkullen för att

köpa en liten sån till mej.

Efter hjälmshopping åkte vi till mormor och morfar och lämnade Elis

ör lek medan jag och päronen åkte till ICA i Hulan för att handla mat.

Samlade igen blev det fika och bus hemma hos "M&M".

Sen hem till Floda för att hinna äta middag innan paniken bröt ut.

Mamma sa att jag var "labil" på kvällen, bara för att jag inte ville ha gröt.

Det var ju bara det att jag ville ha bröstmjölk, fattaru väl?!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 juni 2004 12:19


Elis 928 dagar

Emil 247 dagar


Midsommarfirande med Cora och hennes familj.

Först åker vi hem till dom och äter en gigantisk fika, bestående av

massor av sill och färskpotatis följt av färska jordgubbar och glass!

Mums!

Sen åker vi med våra Volvobilar till Nääs.

Där parkerar vi tillsammans med MASSOR av andra bilar

på en stor parkering i gräset!

Det är lite regnigt väder så vi har på oss full regnmundering.

Det kommer fram många männsikor med stora flaggor, konstiga

instrument och lustiga kläder.

Badhgänget går iväg och dansar i en stor ring tillsammans med många,

många andra människor. Vi håller oss lite vid sidan om, men till slut vill

jag i alla fall gå och dansa jag också.
Mamma tar med mig på en sväng-om. Min favoritdans är "trilldansen"!

Sen åker vi hem till Cora igen.

Då blir det middag! LAX och hemgjord potatissallad!

Min absoluta favorit! Äta, äta, äta, äta, äta!

När kvällen kommer ligger jag och Cora tillsammans i hennes säng.

Mamma läser sagor för oss och vi håller nästan på att somna.

Då kommer Cora på att hon bara måste gå på toa och kissa först.

Klockan hinner bli väldigt mycket innan vi kommer hem och jag

somnar under vissa protester i pappas och mammas stora säng.

Lite övertrött blev jag allt efter denna fantastiskt roliga dag.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Idag hade vi en kanondag tillsammans med kompisarna Badh!

När vi kom dit sov jag, men jag vaknade lagom till jordgubbsfika

med glass och grädde, mums! Bra timing!

Sen åkte vi till Nääs för lek och dans, men dansen var inte så intressant

och folkdräktstanterna sjöng inte särskilt vackert, så jag vilade i vagnen

istället under tiden.

Det var en riktigt rolig dag och jag var go och glad precis hela dagen,

tyckte mina föräldrar.

På kvällen lekte och busade jag jättemycket med Pyri-mamman.

Hon är en kul prick!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 juni 2004 12:17


Elis 927 dagar

Emil 246 dagar


När mamma frågar vad jag vill ha till middag idag, svarar jag snabbt: "Grävling-kyckling!" Mamma skrattade...

Det är en riktigt honungsdag idag.

"Lite mera honung!", säger jag gång på gång.

Det var t.o.m en bil som hade fått "lite honung i motorn".


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Idag började jag dagen med att säga "Dumma pappa!".

Kanske var det för att jag också ville ha en egen macka i sängen...?

Idag sov jag nästan FYRA hela timmar ute i vagnen på dagen.

Man måste ju hinna ta igen sej lite innan det är dags för fullt ös igen.

Nu ställer jag mej nämligen upp på knä helt själv mot lekbackarna.

Idag plockade jag dessutom själv upp en kloss ur en låda!

Kul att kunna ta de grejerna man vill ha utan att behöva be om hjälp!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 juni 2004 12:15


Elis 926 dagar

Emil 35 veckor


Både jag och Emil är fortfarande snoriga.

Till middagen kommer mormor och morfar, KUL!

De hade med sej en födelsedagspresent till pappa och likadana

kortbrallor till Emil och mej. Tack!

Sen hittar jag en "mätare" och mäter näsor;

mammas var "hundri minuter" och mormors var "1 av 3".


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag är fortfarande snorig.

Det gör mej ganska missnöjd under morgonen och förmiddagen.

Jag vill INTE ha välling, bara vara i famn och få bröstmjölk, tack!

Till middagen kommer mormor och morfar på besök.

De har med sej födelsedagspresent till pappa och likadana

jättesnygga kortbrallor till mej och Elis. Tack snälla ni!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2004 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards