Alla inlägg under september 2002

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 september 2002 10:50

Elis 42 veckor


I dag sa jag "mamma" för första gången!

Jag och pappa var till lekparken och gungade lite igen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 september 2002 10:48

Elis 292 dagar


Äntligen helg och det firade vi med att åka till Alingsås.

Vi var till en slags park som heter Nolhaga, där det finns massor av roliga djur.
Oj vad dom bräkte, skällde, kvackade och kacklade!
Ida tyckte också att det var jättekul!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 september 2002 10:47

Elis 291 dagar


Besök på en av de öppna förskolorna här i Floda igen.
Jag och pappa hade sällskap av Emine och hennes mamma Kajsa till Berghult.

Där träffade vi också resten av gänget i vår barngrupp.

Först lekte vill med alla roliga leksaker sedan sjöng vi några sånger allihop tillsammans.

Efter ett tag som kom det ett gäng med tanter som informerade om någonting som kallades för dagis. Hur man söker plats, vad det kostar och så.
Sen blev det äntligen fika!

När vi kom hem så busade jag lite grann.
Pappa sträckte ut sin tunga åt mig, då härmade jag honom och gjorde likadant!

Omochomochomigen. Det var roligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 september 2002 10:46

Elis 288 dagar


Eftersom jag och pappa nästan har sett allt som finns att se här i Floda under våra

promenader så tog vi bilen, Ida var också med, till Gråbo för att sett någonting nytt.

Det var en flopp!

Gråbo var otroligt jättetrist så vi tog snart bilen hem igen.

På eftermiddagen tränar jag på mina balanskonster igen.
Denna gång står jag på knä och håller i en stor boll.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 september 2002 10:45

Elis 41 veckor


I dag var vi till öppna förskolan i Uddared.

Vi hade sällskap av Emine och Oskar och deras mammor Kajsa och Marie.
Först fick vi leka med alla roliga leksaker sen sjöng vi några roliga visor

och lekte några lekar tillsammans med de andra barnen.

Sen blev det fika!

MEN innan vi gick till öppna förskolan så stannade jag och pappa vid vår

lekplats här på Trastvägen. Där gungade jag för första gången i mitt liv!

Det var riktigt roligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 september 2002 10:43

Elis 286 dagar


Utflykt till Gustav, Emily, Daniel och Victoria i Tynnered.
Vi busade hur nycket som helst. Roligt med andras leksaker!

Victoria och Gustav lagade pannkakor som vi smaskade på innan vi åkte hem igen.

Senare på natten kom mamma hem från Paris, men då sov

jag ju redan som en stock.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 20 september 2002 10:38

Elis 284 dagar


Jättetidigt denna morgon, ja, nästan mitt i natten, så åkte mamma i väg

till Paris med sina jobbarkompisar. Hon ska visst vara borta heeeeeela helgen!

Nu vet jag vad klockan är för något.
När vår jättegamla klocka i vardagsrummet plingade så tittade jag genast

på den och sa: "ka"! Flera gånger, om och om igen.

Pappa blev mycket imponerad och skickade genast en rapport via sms till mamma.

Gjorde andra häftiga trick i dag också.
Jag tog tag i bordskanten och soffan i vardagsrummet och ställde mig upp själv!

Hela vägen till "fotstående"!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 19 september 2002 10:37

Elis 283 dagar


Pappa och jag hoppade i bilen och gjorde en tripp ut till hans jobb på

Landvetter flygplats. Det var roligt att träffa så många glada människor.

Det var nog lite jobbigt också, för när jag väl somnade i vagnen

så sov jag nästan i 3 timmar. Oj oj oj.

Pappas jobbarkompis, Henrik, han som bytte blöja på mig när jag bara var 40 dagar gammal, (se 19/1-2002) matade mig min lunch när jag blev hungrig. Gott & roligt!

På kvällen var det dags för ett bad igen.
Det är sååååååååå kul!
Man kan plaska HUR mycket som helst!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2002 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards