Alla inlägg under mars 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 mars 2003 14:00

Elis 68 veckor


Samtidigt som jag hämtade "Höst-boken" till mamma så

ropade jag efter "päronsidan".

Jag tittade på den fina fruktbilden i boken och "tog" ett äpple

mellan fingertopparna och stoppade det i munnen.
- "Mmmmmmmmm..." sa jag när jag åt upp det!

Lite senare på dagen upptäckte jag en mycket trött fluga som satt

i vårt köksfönster. Jag jagade den jättemycket.
När jag till slut fick tag i den och ville äta upp den så tyckte mamma

att det inte var någon bra idé.
Mamma: "Det är ju ändå så väldigt lite mat på den."

Jag fick hemlagad pizza till middag i stället... Gott!
När det var slut på tallriken så tog jag tag i den, lyfte upp den och

tryckte in hela ansiktet i den. Jag slickade högt och ljudligt i mig

det allra sista bottenskrapet också!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 mars 2003 13:58

Elis 475 dagar


Raskt ut i trädgårn' efter frukost.

Jag hjälpte pappa med att klippa ned några buskar, och mamma

med att rensa bort ogräs som fanns vid rosornas fötter.

Det var spännande att kolla in alla små krokusar som precis
börjat titta fram. Jag satt på huk för att komma riktigt nära.

Lite senare kom morfar och mormor hit.

Vi fikade upp resterna av kladdkakan.

Det rymdes lite glass i magen i dag också.

Sen var det dags för promenad och jag fick åka i bärstolen
som satt på morfars rygg. Jag hade jättebra utsikt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 mars 2003 13:57

Elis 474 dagar


Efter frukost gick vi ut och lekte en stund.

Lite senare rullade vi in till centrum för att mata ankorna i dammen.
De sa "kvack-kvack" och jag sa också "kvack-kvack"!


På eftermiddagen bakade jag och mamma en kladdkaka.
Senare på kvällen hjälptes vi alla åt att trycka i oss den.
"Lite" glass fick faktiskt också plats!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 mars 2003 13:56

Elis 473 dagar


Mycket action idag!

Först träffade vi mormor och moster i Göteborg City.
Vi fikade på "Dahls Bakeshop" och jag passade på att
prova mina högsta toner som jag kan få fram ur strupen!

Sedan raskt vidare till mammas jobb där vi hurrade för
hennes jobbarkompis som fyllde år. Mer fika!

Efter det tog vi tåget hem till Floda igen för att
byta blöja på mig och att hämta upp pappa.

Sen blev det middag hemma hos morfar och mormor i Lerum.
Min farbror Per och mormor har ju nyss fyllt år så det var det
vi firade med massor av god mat och roligt sällskap.

Fick träffa moster Kajsas pojkvän, Conny, för första gången.
Han var en rolig gubbe!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 mars 2003 13:53

Elis 472 dagar


Trillar och får fläskläpp igen.

Aj aj...

Tar på mig mina hörselkåpor alldels frivilligt och till och med

behåller dom på en lång stund under tiden jag leker med lite annat.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 mars 2003 13:50

Elis 471 dagar


Besök på MVC - Mödravårdscentralen i Floda.


Det är dags för en första kontroll för mamma och mitt lilla syskon

som bor och växer där inne i mammas mage.


Ballt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 mars 2003 13:38

Elis 470 dagar


Jag vill ge Ida vatten från min flaska men hon vill inte ha.
Inte ens när jag försöker fresta henne med mitt "aaahh-ljud".

Morfar och mormor är "barnvakter" igen eftersom mamma och pappa

är på "barnolycksfallskurs" även denna tisdagkväll.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 mars 2003 13:35

Elis 67 veckor


Under tiden pappa är på jobbet så passar jag på att testa hans

sköna fårskinnstofflor. När han sen kommer hem så ber han mig

snällt om jag inte kan "hämta pappas tofflor" vilket jag givetvis

gör på en gång!

Jag imponerar STORT på mor och far med mina nya kunskaper vill jag lova!

På kvällen lägger jag mig på golvet och leker "snark-leken".

Bläddrar ännu en gång i fotoalbum och denna gång känner
jag också igen min moster, Kajsa! - "Ka-Ka"!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards