Alla inlägg under februari 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 februari 2003 13:07

Elis 445 dagar


Oj, i dag klev vi upp tidigt vi jag lova.
Väckarklockan slog larm redan 05.00

Vi beger oss ut till Landvetter flygplats för att därifrån via Arlanda

flyga upp till Kiruna. Vi ska på bröllop! (Igen!)

När vi kommer fram så åker vi till Saga Hallin och hennes föräldrar,

Jeanette och Anders. Det är hemma hos dom som vi ska bo några dagar.

Jag sätter genast igång med att pilla i blomkrukorna och får givetvis

lite jord på mina fingrar. Visar upp dom för mamma och pappa.

Så där håller jag på, omochomochomigen...

Det bjöds på köttbullar och makaroner till middag - Gôtt!

Sen var det dags att leka med Anders gitarr och Sagas alla roliga leksaker.

Hon hade ett komplett set köksutrustning i ministorlek som snabbt

blev min absoluta favorit!

Pappa och mamma konstaterar att jag överraskande

snabbt har gjort mig väldigt hemmastadd.

Den kvällen somnade jag tidigt, redan klockan sju.
Hmmmm... Jag var nog "hyfsat" slut efter en dag FULL av äventyr!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 februari 2003 13:06

Elis 444 dagar!


Min tupplur på dagen i dag blir 2 timmar och 50 minuter lång.
- Personligt rekord! -

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 februari 2003 13:05

Elis 443 dagar


Emma, Oskar och deras mamma Stina, som är mammas

gamla klasskompis, kommer hit och hälsar på.

Vi leker och fikar i massor!

Rooooooligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 februari 2003 13:03

Elis 442 dagar


Lyckas i dag med att stapla alla 8 "kopparna" (se 8/2) ovanpå varandra

till en snygg pyramid! Mina "päron" verkar vara mycket imponerade!

Pappa skickar över en sked med äppelmos som jag får smaka på, det

är huuuuuur gott som helst och jag säger genast "ordet" för äpple - "Lä!".

Nu är också tand #6 på gång. Det blir den fjärde i överkäken.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 februari 2003 13:00

Elis 63 veckor


Jag tycker fortfarande att det är otroligt roligt att mata Ida med "Frolic"!


Så fort Ida har tagit en godbit från min hand så tittar jag roat och

väldigt förvånat på mina fingertoppar och visar sen upp dom för

pappa och mamma.


Dom skrattar gott!

(Pappa och mamma alltså, inte fingertopparna...)

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 februari 2003 12:57

Elis 440 dagar


När mamma frågar om vi ska gå ner till tvättstugan så går jag på en

gång fram till källardörren. Jag vet minsann var tvättstugan är.

Så det så!

I dag har jag faktiskt börjat att läsa en del helt på egen hand.
Jag hämtar inte automatiskt en bok till mamma eller pappa när

det är dags för en lässtund som jag gjort tidigare. Kan själv!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 februari 2003 12:55

Elis 439 dagar


Mamma och jag läste ur boken "Vilda bebin får en hund" och när vi

kom till sidan där dom landar på "glassplaneten" så gjorde jag ett högt

och tydligt smaskande läte. Precis som mamma brukar göra varje gång

vi kommer till just den sidan!

Så nu har alltså "glass" också fått ett eget läte. :-)

På kvällen åkte vi hem till morfar och mormor och åt middag.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 21 februari 2003 12:54

Elis 438 dagar


I dag så härmar jag kattens läte för första gången!

Jag får en av mina haklappar på huvudet, det var jättekul!
Det är faktiskt första gången som jag överhuvudtaget vill ha någonting

på huvudet inomhus. Tidigare har jag bara gått med att ha mössa på mig -

och då bara när jag har varit ute.

När jag äter min middag så för jag också smaka på lite bostongurka.

Det var rackarns jättesmaskigt! Mums!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards