Alla inlägg under mars 2002

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 mars 2002 13:07

Elis 111 dagar


Efter frukost tog jag, pappa, mamma, Ida och Kent en promenad till

världens största pinnstol, bandyklubba och skidor som finns uppställda

vid en av infarterna till Edsbyn.
Dessa är, vid sidan av bandylaget förstås, Edsbyns stolthet.
Ida tyckte också att grejorna var jättestora!

Sen fortsatte vi vår turné till bandyarenan "Ön".
Pappa och Kent mumlade någonting om "klassisk bandymark", jag

fattade inte riktigt...

På eftermiddagen lånade farbror vår snabba bil och åkte till Falun

för att hämta upp kusin #2, Malin, och hennes kompis.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 mars 2002 13:06

Elis 110 dagar


Efter en välbehövlig sovmorgon tog vi en sväng ut på "byn".
Det bor ungefär lika mycket folk i Edsbyn som i Floda.
Kent och Kina försvann mystiskt en liten stund, det visade sig att dom

 skulle köpa någon fin liten present till mig... :-)

Resten av dagen tillbringade vi ute på deras gård, där vi satt och

åt glass i den värmande solen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 mars 2002 13:04

Elis 109 dagar


I dag åkte jag på mitt livs längsta resa!
Hela familjen i bilen till farbror Kent och de andra i Edsbyn.
Det var jättekul att få träffa min farbror och mina kusiner för första gången!

Mamma och pappa verkade först lite oroliga över hur jag skulle klara den

långa bilresan, men det gick ju jättefint! Jag sov väldigt mycket...

Efter 7 ½ timme var vi äntligen framme.

Farbror Kent, kusin Maria, tant Kina och hennes syster Lena hälsade

oss glatt och varmt välkomna.

Vi fick väldans smaskig mat och orkade sedan inte göra så mycket mer den kvällen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 mars 2002 13:03

Elis 106 dagar


Föräldragrupp igen.

Denna gång var det dags för utbildning om "Barnolycksfall".

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 mars 2002 13:02

Elis 103 dagar


Vi klev upp ganska tidigt i dag för vi skulle fynda barnkläder!

Vi träffade Matilda och hennes mamma Jenny utanför och sa hej.
Sedan snubblade vi på Emines mamma Kajsa och sa hej.
Sist men inte minst stod plötsligt Alinas mamma Maja där och sa att hon

hade hört och känt igen mitt "läte".

Efter shoppingen åkte vi hem till Alina på fika och fick då, för första gången,

träffa hennes pappa Marc. Kul!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 mars 2002 13:00

Elis 102 dagar


Idag åkte vi på utflykt!


Alina, Emine, jag och våra mammor åkte tåg ända till Lerum.
Shoppade kläder, böcker och fikade efteråt.


Jag sov under nästan heeeeeela utflykten, vaknade högt och ljudligt

när det var dags att kliva på tåget hem.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 20 mars 2002 12:58

Elis 100 dagar!


Vi firade min 100-dagarsdag med att ta en spruta.
Inte såååååååååå schysst tyckte jag då...

Nåväl, det är väl tänkt att den ska göra nytta.
Det var min första spruta och det gjorde ändå inte speciellt ont.
Så det så!
Invägning och måttagning var också snabbt avklarat.

På kvällen blev jag lite kinkig för giftet i sprutan påverkade mig i negativ bemärkelse.

Därför fick jag mitt livs första skvätt Alvedon.

Det var faktsikt överraskande gott!

6400 gram & 64 cm!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 19 mars 2002 12:57

Elis 99 dagar


Morsan fixade lunch till de andra morsorna och deras ungar hemma hos oss. Det blev något mexikanskt, konstigt namn på mat tycker jag.

Starka grejor tydligen.

Alla vi 4 barn och Ida delade samma filt på köksgolvet medan de

stora glufsade i sig med liv och lust.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2002 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards