Alla inlägg under februari 2002

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 februari 2002 12:34

Elis 79 dagar


Mammas kompisar Mia och Stina med sina döttrar Ida och Emma kom
och knackade på vår dörr! Vi fikade massor!

Jag tyckte det var en aning förvirrande; 2 stycken Idor i huset.
Men vår Ida har päls så jag såg skillnad på dom!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 februari 2002 12:31

Elis 11 veckor


Återträff med föräldrautbildningsgruppen på MVC i Floda.
Det här var ju faktiskt första gången som vi "nyfödda" barn fick träffa varandra utanför våra respektive mammors magar!
Fika och förlossningssnack fanns på programmet.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 februari 2002 12:30

Elis 74 dagar


In till den STORA staden Göteborg igen!

Vi åkte tåg och vagn till mammas jobb, Flygfältsbyrån.
Först blev jag visad runt i lokalerna och fick träffa mammas

arbetskompisar Niclas, Sebastian, Lasse, Jenny och Birgitta.

Efter en stund gick vi in i ett fikarum för att säga hej till Anton och hans föräldrar Martin och Kicki.
Anton är 2 veckor äldre än jag. Det märks inte...
Det var roligt att se alla människor!

Efter fikat gick vi till den världsberömda skivaffären Bengans.
Äntligen!

Som mamma & pappa har tjatat om den där affären!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 20 februari 2002 12:28

Elis 72 dagar


I natt så har jag sovit i min egen säng för första gången!
Det gick faktiskt jättebra!

Dags att kolla min matchvikt hos tant Maj på Floda BVC igen!
Resultatet kan ni se här nedanför.

Mamma och pappa tyckte att jag var så duktig så därför belönade vi oss

själva med fika på "Schmidts konditori" i Floda City efteråt.

Gott fika men rätt tråkigt ställe vare...

5890 gram & 61,5 cm!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 18 februari 2002 12:27

Elis 10 veckor


Fika och "tjôt" med brudarna på föräldragruppen igen.
Pappa var också med den här gången.

Det var roligt!


Dom andra mammorna tyckte att det var kul med lite manlig fägring.

Jag förstår inte vad dom menar, jag har ju varit med varje gång ju!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 15 februari 2002 12:25

Elis 67 dagar


Ombesiktning på Östra Sjukhuset.
Vid det förra besöket på BVC i Floda tyckte farbror doktor Jonas Thorén

att han hörde ett litet "knäpp" i min ena höft.
Därför skickade han mig vidare för en extrakontroll.

Först undersöktes jag av en farbror doktor som hette Mattias Ahldén,

men han hittade ingenting knasigt.
Han föreslog ändå att lilla jag skulle bli fotograferad av någon slags röntgenkamera och så blev det.

På röntgenavdelningen fick vi vääääääääääänta...
Oj, vilken kö det var!

När vi så småningom fick komma in så gick det både raskt och plötsligt.

Vi fick ta mina bilder med oss tillbaks till farbror Ahldén och när han

tittat på dom så visade det sig inte alls vara något knasigt med min höft.
Hurra!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 14 februari 2002 12:23

Elis 66 dagar


I dag blev jag matad av farsan för allra första gången!
Han tryckte en mystisk plastflaska som innehöll morsans bröstmjölk

i munnen på mig. Det var gott men konstigt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 12 februari 2002 12:21

Elis 64 dagar


Ny date med alla brudar! - Föräldraträff på BVC.
Alina och Erika var där och så var det några nya tjejer också!
Jag fick dock lite konkurrens, det fanns en annan kille med på mötet,

men det var ingen match för mig!

Jag är ju såååå mycket snyggast!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2002 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards