Alla inlägg under maj 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 maj 2003 10:41


Elis 537 dagar


Varmt som attan i dag igen, +22° i skuggan.

Pust!
Vi köper en cykelhjälm till mig inne i Lerum.

När vi kommer hem igen är jag i präktig busform, jag springer i

soffan, slänger en kudde över kortsidan, vid armstödet, och DYKER

efter själv en bråkdels sekund senare!

Jag landar mot golvet med huvudet först...

Som TUR är hinner dock pappa fånga ett av de försvinnande benen

i det allra sista ögonblicket så smällen mot golvet lindras i alla fall lite.

På kvällen nattas jag i min egen säng för första gången och sover

jättebra hela natten, ända till klockan 7 nästa morgon!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 maj 2003 10:38


Elis 536 dagar


Efter en ganska jobbig natt, jag sov oroligt hela tiden och hade

fortfarande feber när jag vaknade, så kändes det i alla fall lite

bättre när pappa kom upp och gav oss frukost på sängen.

Jag orkar i alla fall göra "gräsklipparljudet" på morgonen innan mina

krafter snabbt tar slut igen. Tjatandet om gräsklipparen fortsätter

hela förmiddagen och till slut ger pappa upp och tar in maskinen

från altanen in i vardagsrummet.
Jag blir nöjd.  :-)

Eftersom jag fortfarande känner mig riktigt risig så orkar jag inte busa

speciellt länge utan går och lägger mig och sover redan på förmiddagen.

Efter tre timmars djup sömn vaknar jag som en helt ny människa!
Febern är borta! Underbart!

Dessutom så är jag nu hungrig som en större varg.
Jag har ju knappt ätit någonting alls på ett helt dygn ju!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 maj 2003 10:36


Elis 535 dagar


I dag härmar jag ord, mamma råkar säga "shit" så då
gör jag det också. Lite senare säger hon "Wow!" och
jag är snabb och säger likadant!

Direkt efter frukost går vi ut i trädgården och pappa tar fram gräsklipparen igen! Jättekul! Jag har gjort ett eget ljud för hur den låter och det

springer jag omkring och säger hela tiden!

Eftersom det var så varmt och svettigt att jobba ute idag så tar

jag och pappa oss ett badkarsbad på kvällen.

Plötsligt under middagen så går min säkring!
Jag tar helt slut, har glansiga ögon och känner mig alldeles fullständigt

kraftlös. Det visar sig att jag har fått feber, 39,0°! Jobbigt...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 maj 2003 10:34


Elis 534 dagar


På eftermiddagen flyttar mamma och jag mitt leksakskök ut på altanen.

Där diskar och plaskar jag hur mycket som helst!

Jag kommer på ett nytt trick som jag glänser med, först häller jag

vatten från en stor plastflaska ner i mitt lilla dricksglas som jag sen

galant dricker ur. Snyggt!

Som med allt annat kul jag hittar på så gör jag det givetvis
omochomochomigen.

Pappa kommer hem från Stockholm!

Hurra!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 maj 2003 10:33


Elis 533 dagar


På morgonen gör jag Ida sällskap i hennes korg uppe i sovrummet.

Efter en stund tycker Ida att det blir lite väl trångt och flyttar på sig.

Mormor och morfar kom och hälsade på.
Jag och mormor gick till lekparken och gungade en stund.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 maj 2003 10:31


Elis 76 veckor


Pappa flyger till Stockholm tidigt på morgonen.


Han åker redan flera timmar innan jag vaknar.

Han ska jobba där några dagar så jag, mamma och Ida får klara oss själva.

När mamma säger att vi ska koka pasta till middag så springer jag direkt

till skafferiet och hämtar en stor påse med pastaskruvar!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 maj 2003 10:30


Elis 531 dagar


Efter frukost går vi ner i källaren igen för att fortsätta fixa och ordna

där nere. Jag hjälper till med både dammsugning och med att flytta

på grejor. Speciellt det sista är jag expert på!

Sen går vi ut i värmen - Det är +21° ute i skuggan idag!
Pappa och mamma säger att det är årets första sommardag.
Folk till och med badar i vår sjö! Jag struntar i det och leker
trädgårdsmästare i stället.

Mina föräldrar trodde nog att jag skulle orka hålla i gång hela dagen

utan någon tupplur, men när pappa skulle byta blöja på mig så smällde

jag av på skötbordet.

Zzzz...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 maj 2003 10:28


Elis 530 dagar


I dag är det dagen då jag börjar att klättra som ett proffs!
Först upp i soffan utan hjälp och sedan provar jag med gungstolen

och det går lika bra. Jag är mycket glad och stolt!

En annan spännade sak som händer i dag är att jag byter säng.
Bort med spjälsängen för nu ska jag sova i samma säng som min pappa

sov i när han var liten!


Det är en slags "drag-ut-säng" som kan göras längre ju längre man blir.

Självklart klättrar jag upp i den också.
Mycket praktiskt!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards