Alla inlägg under april 2002

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 april 2002 14:15

Elis 141 dagar


Hela ligan, ja inte Jörgen för han jobbade, var ute på promenad.
Vi gick visst runt hela "Lompis". Vet inte vad det betyder...

Klockan 16 var det dags för mitt första besök i en kyrka.

Det är ett stort hus där man ropar på nå'n snubbe som heter Gud.
Han skulle komma och välsigna Magnus och Malins äktenskap.

Efteråt var det bröllopsmiddag och fest på ett ställe som kallas för Polarisgården.

Jag såg ingen is överhuvudtaget...


Folk dansade och drack saft hela kvällen, jag sov i min vagn mitt på dansgolvet.

Länge leve brudparet!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 april 2002 14:14

Elis 20 veckor


Efter att ha avnjutit en lång och god frukost gick Albert, Ellen, jag och våra

mammor upp på Kiruna city. Äntligen fick jag se stan där pappa växte upp!

För att orka hela vägen hem var visst mamma och Annika tvungna att gå

förbi "Obban" och köpa en massa godis.
Dom skyllde på nån "amningsnoja", vad det nu kan vara?

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 april 2002 14:11

Elis 139 dagar


Idag, på morfars födelsedag, åkte mamma och jag till Kiruna!
Jag flög för första gången i mitt liv!

Det gick bra, men det var gott att få lite käk när planet skulle landa för

det tryckte lite konstigt i öronen.

Farbror Jörgen och min kompis Albert, som vi skulle bo hos, mötte oss på

flygplatsen och vi fick åka i deras röda racer-Ådi hem till deras nya hus

där mamma Annika och lilla kompis Ellen väntade.

Jag blev jätteförtjust i hela familjen direkt!
Mamma var nog också nöjd, för OJ, vad hon snackade.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 april 2002 14:09

Elis 138 dagar


Mormor och morfar jobbade ju igår, därför firade vi Idas födelsedag i dag i stället.

Dom hade med sig massor av hundgodis till henne.

Pinnar och tuggben i stora lass!

Morfar och jag sken som solar när han fick mata mig med mumsig sötpotatis

och aprikospuré till efterrätt.
Det blev väldigt kladdigt men också väldigt gott!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 april 2002 14:07

Elis 137 dagar


Grattis Ida - 6 år idag!

Hipp hipp hurra!

Någonting nytt, någonting spännade: mosad sötpotatis.

Det var också rackarns smarrigt!
Mat är gott!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 april 2002 14:06

Elis 136 dagar


Det tog alltså 136 dagar av mitt liv innan jag fick efterrätt!
Skandal!

Men det var värt väntan - Aprikospuré var mums!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 april 2002 14:04

Elis 135 dagar


Mitt livs första dag med riktig sommarvärme! +18°!
Morsan och jag hälsade på Emine och Kajsa.
Ida var också med, hon tyckte att det var fasligt jobbigt att kämpa sig

uppför alla backar i hettan.

Vi åt vuxenlunch, fikade vuxenkakor, lekte och sedan åt jag resten av

morotspurén som jag började på igår. Yummy!

Ida låg ute och solade på deras altan mest hela tiden.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 april 2002 14:03

Elis 134 dagar


Tidigt på morgonen kom två farbröder och skulle fixa till våra fönster så att

vi inte skulle bli så störda av ljudet från tågen. Konstigt, jag som inte har hört något...

Ida hade fullt sjå att ensam hålla ordning på farbröderna, medan jag och

mamma gick på föräldragrupp och pratade tänder.
Ida var heeeeelt slut efteråt och sov heeeeeeeela kvällen.

Till middag fick jag avnjuta morotspuré för första gången.
Åååååååhhhh, vad det var gott!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2002 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards