Alla inlägg under januari 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 januari 2003 09:52

Elis 417 dagar


Mammas sista arbetsdag innan hon nu går på mammaledighet.
Nu är det hennes tur att få vara hemma och leka med mig!

Jag och pappa tog tåget in till stan för att hälsa på henne på jobbet.

Vi började med att äta lunch på restaurangen "Sea view" vid Stigbergstorget.

Där fanns det en väldans god buffé med thailändsk- kinesisk- och indisk mat!

Det var spännande och gott att få smaka så exotisk mat!

Mätta och nöjda styrde vi kosan till mammas jobb.
På vägen dit stannade vi självklart till på ett konditori
för att köpa lite gott avslutningsfika som vi tog med oss.

Eftersom jag hade suttit ganska mycket stilla under resan
och lunchen så hade väldigt mycket spring i mina ben!
Jag sprang runt i full fart och hälsade på många av mammas
kolleger och hittade en massa spännande prylar överallt.

När jag så småningom blev trött och somnade så passade
morsan på att packa ihop prylar och städa på sitt skrivbord.
När jag hade vaknat igen och fått lite käk så åkte vi hem.

Pappa börjar jobba på måndag och mamma ska vara hemma

med mig i 4 månader.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 januari 2003 09:50

Elis 416 dagar


Min polare Oskar och hans pappa Christian kommer

och hälsar på hemma hos oss.

Upptäcker att vi har ett gemensamt intresse - matlagning!
Vi hämtar kastruller, slevar, vispar och lock i mängder, vi

rör, vevar runt, smakar av och vispar hur mycket som helst.

Vi hinner faktsikt med att fika lite emellanåt också...
Sånt är viktigt!
Vi tyckte att det var jätteroligt att dom kom och hälsade på!

När pappa och jag senare tittar i en pekbok så gör jag "kvack-ljud"

när en bild på en anka dyker upp!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 januari 2003 09:47

Elis 415 dagar


Jag lyckas med balansstycket att gå flera steg baklänges.
Dessutom dansar jag "runt-runt" en smula. Det var svårt...

NU vet jag också var min tunga är!
När pappa sa ordet "tunga" kom jag genast
in i rummet med min tunga långt utsträckt!


Litteraturintresset bara ökar.

Jag har hämtat böcker och blivit "läst för" hela dagen lång!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 januari 2003 12:39

Elis 414 dagar


Det första jag gjorde på morgonen när vi kommit ner en våning var

att hämta mina vinterskor i hallen. När pappa sa att det inte riktigt

var dags att klä på sig och gå ut så blev jag jätteledsen i ögat.

Jag ville ju så gärna...

Dags för ännu ett födelsedagskalas!
Denna gång var det Sebastians tur.
Han fyllde faktsikt 1 år redan den 7:e januari men eftersom han

och hans föräldrar varit sjuka så hade vi kalaset idag i stället.

Han fick en "Max-bok" i present av mig.

Som vanligt var också alla mina kompisar där.
Det ska ju mycket till innan vi skulle missa ett kalas!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 januari 2003 12:38

Elis 59 veckor


Morgonen börjar som vanligt med frukost nere i köket.
Efter att ha slukat vällingen så fick jag också några "mini-mackor"

med leverpastej på. Inget ovanligt med det, men denna gång orkade

jag inte riktigt trycka i mig alla utan lade glatt de överblivna bitarna i Idas matskål. Behöver jag säga att hon blev mycket tacksam?

Lite senare får jag tag i pappas tandborste och borstar mycket

ordentligt Idas päls med den...

På eftermiddagen tar jag och pappa en sväng in till Floda.
Där blir det dags för min premiärpromenad på egna ben mitt inne i city!

De automatiska ytterdörrarna på Ica var väldigt lustiga och besöket inne

på biblioteket blev en riktig höjdare.

Där hade dom ett gäng med "Max-böcker" och massor av roliga leksaksdjur

som hängde ner från taket!

Efter allt traskande och upptäckande blev jag jättetrött och

somnade benhårt i vagnen på väg hem till huset.

Mitt allt mer ökande intresse för att "läsa" visade sig under kvällen.

Gång på gång hämtade jag böcker till pappa som då också skulle plocka

upp mig i sin famn för en liten "bokstund".

Roligast tycker jag att pekböckerna med djurbilder är.
För då ingår också en massa roliga ljud när mamma och

pappa härmar hur alla djur låter.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 januari 2003 12:34

Elis 412 dagar


Mormor och morfar kommer på besök.
Vi går ut på en promenad hela gänget.

Först styr jag stegen mot lekparken och de vuxna och Ida

får vackert hänga med. Att gunga var inte så kul, men att

åka rutchkana och att jaga Ida... Yippie!

Sen blev jag lite trött av allt lekande så jag fick sätta mig i

min sköna och varma barnvagn och somnade ganska snart.

"Di gamle" stannade kvar på middag också.
Så fort mamma sa att det var "dags att börja laga mat" så gick jag

direkt till kastrullskåpet med en träslev i näven och började mycket

ivrigt att röra med den i woken!

Så småningom serverades det en köttfärssås med spaghetti som jag

också slukade med god aptit. Jag fick äta helt på egen hand, utan hjälp

från någon vuxen, och OJ vad det var mat överallt!  :-)

På kvällen lyckades jag göra en riktigt övertygande tolkning av

"Hur låter hästen?"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 januari 2003 12:33

Elis 411 dagar


Idag får jag lagad mat 2 gånger på samma dag för första gången!

Jag äter som en häst nu för tiden!
Käkade nudlar för första gången - Gott!

När jag leker med en av mina leksaksbilar så gör jag ett slags

"wrrrom-ljud", precis som pappa säger att bilen låter!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 januari 2003 12:30

Elis 410 dagar


Födelsedagskalas hemma hos Emine.
ALLA mina kompisar var också där.
Totalt var vi 6 ungar och 8 föräldrar!

Jag, Emine, Oskar, Alina, Erika och Sebastian med "päronen"
Pappa, Kajsa och Jocke, Christian, Maja, Mia och Björn och Ulrika.

Jag hade fixat till en liten hemsida i present till Emine!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards