Alla inlägg under november 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 november 2003 12:26


Elis 720 dagar

Emil 39 dagar


Grått och trist väder i dag men vi går ändå ut på promenad och vi

ser en grävmaskin igen! Strax innan vi gick hem så stannade vi i

lekparken och gungade en stund.

Jag hoppar över tuppluren på dagen men somnar en stund i bilen när

vi kör ut inbjudningarna till mitt kommande födelsedagskalas.

Mamma och pappa trodde att jag skulle kunna somna snabbt
och tidigt i kväll, men neeeeeej då....

Efter sagostund blev det 45 minuters snurrande i min säng innan

pappa tröttnade och lyfte över mig i deras stora säng.

Det brukar fungera jättebra, men inte denna gång.

Jag fortsatte mina tappra försök att somna, men det tog faktiskt

ytterligare en hel timme innan "säkringen" gick!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


En bajsdag, he he!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 november 2003 12:23


Elis 719 dagar

Emil 38 dagar


Efter frukost hoppar vi in i bilen och jag blir avsläppt hemma hos "M&M".

Mamma, pappa och Emil fortsätter till Backaplan för att handla.

Jag och "gamlingarna" går till Lerums city och råkar träffa på Per och Elina!

Kul! Sen går jag och mormor på långpromenad.

Vi såg "många ankor" och jag somnar i min vagn på väg hem igen.

När jag vaknar visar det sig att Elina också är hemma hos "M&M"!
Elina var så snäll, det var faktiskt hon som gav mig lunch!

Så småningom kommer resten av min familj också till "Höjden"
och det blir dags för middag, fika och ännu mera spring och bus.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Tjohoooo!

Nu är jag vaken längre och längre stunder!

Dropparna jag nuförtiden får strax innan matdags gör susen.
Det märks särskilt dom gånger jag inte tar några.
Då är det ofta livat värre.

På dagen fick jag följa med mamma och pappa och handla på ett

jättestort ställe som hette "Backaplan".
Jag tyckte att det var ganska så jobbigt med alla dessa människor,

så jag sov nästan hela tiden.

När vi var klara där åkte vi till Lerum för att hämta Elis och för

att visa upp mina snygga och roliga skrattkonster!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 november 2003 12:20


Elis 718 dagar

Emil 37 dagar


Ord som "kläcks" vid frukostbordet:
"Baks" - Lägga tillbaka.
"Pjosit" - När jag nös sa jag prosit.
"Schlami" - Salami.

Min språkbegåvning visar sig mer och mer.
Jag börjar använda ord i plural och bestämd form:

"Ankorna" och "Bilarna"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 november 2003 12:15


Elis 717 dagar

Emil 36 dagar


I dag tar vi det bara lugnt.
Tack för det!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Nu börjar jag "prata" och jollra lite, till och med på dagtid!
Jag ler och skrattar ibland, speciellt när brorsan spexar och showar för mig.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 november 2003 12:12


Elis 716 dagar

Emil 5 veckor


När vi vaknar på morgonen så avslöjar mamma att vi ska in till stan

lite senare. Jag får fasligt bråttom till tåget redan innan frukost!

Som vanligt är det spännande och roligt att åka tåg genom tunnlarna

kring Jonsered.

Väl inne i stan träffar vi först mormor och vi tar en sväng till "Feskekörka"

där vi spanar i en gädda! Ballt! Sen blir det givetvis fika och nu är moster

också med.

Vi rullar in till bokhandeln och köper en av mina absoluta favoritböcker:

"Vem sänkte båten?". I somras lånade vi den på biblioteket, men då var

man ju tvungen att lämna tillbaks den också.

På väg tillbaks till Centralstation och tåget hem så somnade jag

sittande på min stol ovanpå Emils barnvagn. Jag var väldans trött!

När det blir dags för godnattsaga så är det ju "boken!" som gäller!

Pappa frågar om jag är lite trött, jag svarar "nej, mycket!" och smäller av...


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


In till Göteborg City igen.
Sedvanligt fika, denna gång är mormor och moster med.
Moster Kajsas mage är S T O R !
Tänk att min lilla kusin finns där inne.

WOW!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 november 2003 12:10


Elis 715 dagar

Emil 34 dagar


Eftersom det regnade ute när det var dags för promenad, så blev det

till att ta på sig regnbyxor, "jegn-ja" (regnjacka) och "plobbo" (stövlar).

OJ - vad det är roligt att gå i vattenpölar!

Jag hittade minsann en mycket fascinerande grej under altanen!
Där det "jinnej" massor av vatten - mamma sa någonting om
"stuprör". Vantarna kunde i alla fall bli riktigt blöta där!

Strax innan min sovstud springer jag omkring och letar efter
"Åcka-bilen", bilen som jag fick av Oskar alltså.

Ord: "glömma".
Jag får nämligen en bit knäckebröd av pappa, tar en bit och lämnar

resten på bordet innan jag går därifrån. Efter två steg får jag dock

en "aha-upplevelse", säger "glömma!", vänder på klacken och hämtar

brödbiten igen.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag har minsann flera stunder som är både vakna och nöjda!
Jag börjar till och med gilla min napp lite smått.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 november 2003 12:07


Elis 102 veckor

Emil 33 dagar


Under vår förmiddagspromenad vill jag, och får jag, sitta på mammas axlar.

Hon verkade tycka att det var lite väl spännande att hålla koll och ordning

på både mig, Ida och Emil i vagnen.

När vi kommit in igen blir det ju alltid lite fika.

I dag bjuds det på yoghurt naturell med riktiga hallon.

Jag får tag i locket till burken där hallonen legat och "tappar"

det ner på golvet. Jag skrattar och säger "synd!".

Vi pratar med Anna (som i Anna&Jonny) -

dom har inte fått någon bäbis ännu.

I dag går vi ut en gång till! - roligt!

Vi testade att hoppa över min tupplar på dagen, men jag hamnar i en

djup svacka precis när det är dags att äta middag. Jag är faktiskt så

trött att jag somnar i min stol vid köksbordet.


Mamma försöker ge mig en sked med mat, men då är jag redan helt borta.

I dag säger jag mammas namn flera gånger; "Lisa, Lisa, Lisa".

På kvällen är det rasande bra fart på mig.
Jag springer på stället, med höga knäuppdragningar och ropar:
"Oj, oj! - Pjimm, pjimm, benen!"

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 november 2003 12:05


Elis 713 dagar

Emil 32 dagar


Sov till 8 idag, trots att jag somnade extra tidigt igår kväll.
Direkt jag vaknar är jag go och rar med Emil.

När jag ser att han kräks, säger jag "kjäk-uk, hämta" och hämtar

snabbt en kräkduk.
Jag torkar Emil om hakan och säger "så, jäckej, färdi, jälpa"!

Jag äter müsli direkt ur burken.

När jag inte riktigt får tag på dom godaste bitarna, säger jag "missa".

Efter frukosten vill pappa borsta mina tänder.

Då säger jag "Vänta, mandla"!

Man kan ju inte tänderna med munnen full av mandlar!

Jag lyfter mitt vattenglas, säger "skål!" och dricker glupskt upp alltihop!

Lite senare kommer morfar och mormor hit och dom har middag
med sig. Efter maten blir det självklart "busa, busa, busa!"

Jag säger: "morfar".


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Somnar för första gången i "baby-sittern".
Jag ligger tyst och lugnt i säkert minst 3 minuter...

Mormor och morfar kommer och hälsar på.
Som vanligt tar jag och morfar oss en gemensam tupplur.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards