Alla inlägg under juli 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 31 juli 2003 09:38


Elis 598 dagar


Idag var mamma lite trasig och hemma från jobbet.

Jag härmade pappa och sa "loss" flera gånger.
En gång sa jag "Ida" klart och tydligt!
Bara en gång än så länge, men ändå...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 juli 2003 09:37


Elis 597 dagar


Idag åkte pappa och jag till Lerum.
Fikade yoghurt och sprang omkring på torget.
Tog en liten tupplur och vaknade inne på biblioteket.

Jag och pappa mötte mamma vid tåget när hon kom hem från jobbet

och vi tog en promenad på andra sidan sjön till Magnus Liljevall, som är

en gammal kompis till mamma, men han var inte hemma.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 juli 2003 09:36


Elis 596 dagar


Jättetokbusig redan innan frukost!
Jag sätter min kompis Lasse i lek direkt - bultbräda, måla,

läsa böcker och en hel del annat skoj.

Sen var Lasse tvungen att åka hem igen.
Det tyckte jag var jättetråkigt.
Kom snart tillbaka, kompis och plyschfarbror!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 juli 2003 09:34


Elis 85 veckor


Nytt rekord!
Inatt sov jag i min egen säng i 12 timmar, från 21 till 09!!

Mamma var visst tillbaka på jobbet igen idag.
Jag gick ut med pappa och Lasse och hjälpte dom att fixa klart taket,

klistra takpapp och så. Det var väldigt roligt att leka i den sörjiga sandlådan!

Jag blev lerig uppifrån och ner!

Pappa och Lasse lagar palt igen, precis som de brukar göra när de ses.

Jag smakade igen (se 21/6) och den här gången var det riktigt gott!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 juli 2003 09:31


Elis 594 dagar


Det regnar idag, trist!
Det började droppa lite precis när vi käkat frukost och kommit ut.
Sen kom det mer regn precis när pappa och Lasse hade rivit det
gamla taket på lekstugan. Himla otur!

De spikade i alla fall upp ett nytt och slängde på en pressenning, medan

mamma och jag bakade en kladdkaka som vi fikade upp på kvällen med

glass till. Slurp!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 juli 2003 09:26


Elis 593 dagar


Vi åkte bil idag igen - och till Backaplan idag igen.
Där köpte vi ett takräcke till bilen. Sen åkte vi till Coop Forum
i Bäckebol för att köpa virke till ett nytt tak på lekstugan.

Coop Forum var en stor och rolig affär, FULL med en massa saker

man kunde pilla på och en hög stege man kunde klättra på.

Hemma igen hade jag massor av spring i benen.
Så mycket att jag sprang i soffan och studsade ner i golvet.
Det var inte så skönt...

På kvällen gjorde vi hemmagjord glass på våra egna svarta vinbär.
Jättesmaskens!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 juli 2003 09:23


Elis 592 dagar


Idag gick vi till Marianne på mödravårdscentralen för att kolla upp
att vår "krabat" har det bra i magen. Jag tyckte ändå att det var
roligare att leka i rutschbanan och med plastdjuren som finns där.

Sen tog vi bilen till Backaplan. Mamma fick en klänning med stor

mage och jag fick leksaksdjur - får, häst, get, ko och gris.
Av Lasse fick jag dessutom en tuff batteridriven motorbåt

och en haj som kan simma i vatten. Tack, plyschfarbrorn!

När vi kom hem badade jag i poolen på altanen tillsammans
med alla de nya djuren plus båten. Jättekul!
Jag badade tills jag blev skrynklig och blå om läpparna!

Vi grillade massa gott kött till middag.

På kvällen åkte jag kylväska. Lasse BAR mej i den också! Jättekul!

Det blev extra spännande när handtaget lossnade från det ena fästet!

När mamma sitter på golvet smyger jag upp bakom henne och säger

snällt "ma-ma". Hon vänder sej om och där står jag med en stor sil

över ansiktet, precis som en läskig ansiktsmask.  OJ, va det var kul!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 juli 2003 09:22


Elis 591 dagar


Sovmorgon idag.
Vaknar först 8.45 i mammas och pappas säng.

Ut och kratta gräs!

Min kompis Lasse dyker upp igen. Kul!

Jag har nu fler tänder på gång igen, den här gången är det hörn-
tänder i överkäken. På eftermiddagen tog vi en biltur till Alingsås.

Mamma sökte shorts med stor midja men hittade inget.
Lasse däremot köpte en ny mobiltelefon.
Han ville visst ha en likadan som min pappa.

Det är väldigt roligt att måla med kritorna på mitt nya målarstativ.

Jag väljer nästan alltid blå och ger den gula till mamma eller pappa

att måla med.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards