Alla inlägg under april 2004

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 30 april 2004 13:34


Elis 872 dagar

Emil 191 dagar


Jag och mamma halkade i källartrappan på väg ner till tvättstugan idag!
BUMP! Rätt ner på rumpan.
Vi fick lite ont på båda två, men mest blev vi förvånade och lite rädda.

Det gick över när vi hittade "kvartsen" i tvättmaskinen!

Den hade rymt ur byxfickan.

Hela familjen Badh-Johansson - alltså Cora, Cayenne, Pyri och Micke -

kom hit idag på eftermiddagen för att leka och äta middag med oss.

De hade tagit sig hit genom att åka cykel och cykelkärra! Häftigt!
Jättekul att leka med dom på altanen medan mamma bakade kladdkaka

och pappa var och handlade middagsmat!

Det blev LAX, hurra!

Jag förklarade för Cora att de små röda sakerna i salladen

"dom kallas tomater!"...


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Besök av våra kompisar Cayenne, Cora, Pyri och Micke för lek och middag.

Jag tyckte som vanligt att det var tråkigt när alla andra skulle äta mat,

så jag ville minsann ha lite gott samtidigt.

Mamma börjar visst få in vanan att äta med en hand och

med ett snuttande barn i famnen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 29 april 2004 13:30


Elis 871 dagar

Emil 190 dagar


Idag var det riktig sovmorgon.

Mamma VÄCKTE mej kvart över 10!

Efter frukosten sprang jag runt på nedervåningen, varv efter varv.

"Elis snabb som racerbil! Igen!" Och så sprang jag ett varv till.

"Elis igennade!"

Dags för träff med kompisarna i föräldragruppen igen på Kyrkmossens

lekplats. Den här gången fick lilla Ida vara med också, kul!

Jag frågade om vi skulle ta den gamla vanliga "inläggsbacken" -

den jobbiga backen där mamma en gång för länge sen tappade

ett amningsinlägg - idag igen.

Jag gillar Kyrkmossens lekplats!

Lekte mycket själv och med Cora där idag - gräva lite, köra lite bilar,

bygga berg och så... Sen fikade vi - och hade oliver med oss!

Mitt favoritfika!

Pappa kom efter jobbet och hämtade oss, så vi åkte bil hem.

Framme vid bilen såg vi en svart Audi cabriolet köra in i garaget!


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Sovmorgon till kl 10 idag! Skönt!

Träff med mina bäbiskompisar med mammor och storasyskon idag.

Roligt! Jag flörtade ganska friskt med de andra mammorna!

Pappa hämtade oss efter jobbet, så vi åkte bil hem.

Skönt att det inte var lika långt hem från "Kyrkmossen" som från fjällen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 28 april 2004 13:27


Elis 870 dagar

Emil 27 veckor


Idag fyller morfar år, 59 stycken!

Grattis!

Fikade ute idag. Vi satt vid sjön nära bommarna och hörde fåren

bräka på andra sidan sjön. Fikat bestod av macka, melon, muffins

och mera melon. Gott!

En röd motorbåt åkte förbi på sjön flera gånger!

Den var jättesnabb och lät jättemycket!

När jag tyckte att mamma hade fikat färdigt,

konstaterade jag att "Mamma är full!".

Jag hittade en jättefin sten som nästan såg ut som is.

Mamma berättade att den stenen hette kvarts.

Nu har jag plockat flera stycken jättefina kvartsar som jag har i min jackficka.

När det var dags att laga middagsmat, tyckte jag att den skulle

ha "lite Buick-smak". Det tyckte tydligen ingen annan i familjen.

Denna dag lär jag mig också att känna igen bokstaven T.

Givetvis kopplar pappa ihop den bokstaven med Audi TT,

jag fattar sammanhanget och tycker att det är riktigt häftigt!

Senare under dagen påstår jag att lillebrors vänstra fot är en gaffeltruck.

Citat:
"Tänka lite, nu springa!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Morfar fyller år, grattis!

Idag tyckte jag det blev lite tjatigt att bara ligga still när mamma

bytte blöja, så jag tog plötsligt tag i kanten på skötbädden och drog

mej upp till sittande ställning!

Elis och jag höll igång, så att eftermiddagen blev händelserik!

Mamma längtade visst ganska mycket efter att pappa skulle komma hem.

Sent på kvällen, uppe i den stora sängen (brorsan sover sedan länge) -

DÅ får jag mitt stora "kvällsryck"! Jag snurrar runt, upp, ner, fram och

tillbaka. Fullt ös!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 27 april 2004 13:23


Elis 869 dagar

Emil 188 dagar


Inatt sov jag länge i min egen säng igen. Skönt!

Mamma hade jeans på sej idag. Då ville jag också ha det.

Mamma sa att hon har sytt ett par jeans till mej av ett par av hennes

gamla jeansben. Bra, de vill jag ha! Mamma tyckte att hon skulle få äta

klart sin frukost först - det tyckte inte jag.

"Leta jeansen NU!"

När mamma hade pratat med mormor i telefon, frågade jag:

"Hade lila irinå nu?".

Jag undrade alltså om mormor och morfar har bytt ut sin gamla blå

Volvo mot den där lila Renaulten som det har snackats så mycket om.

Tydligen inte riktigt än...

På kvällen kom inte pappa hem som vanligt, utan gick ut på middag

med sina arbetskamrater. Som tur var så fixade jag och mamma och

Emil alla kvällsrutinerna på egen hand, utan problem!

Roligt att både mamma och Emil läste godnattsaga för mej!

Citat:
"Fisk och potatis - NU!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Till Floda BVC och hälsa på Maj igen.

Denna gång var det dock en doktor som klämde och tryckte på

mig hela tiden. Jag skrek och skrek och skrek!
När han till slut slutade klämma så slutade jag också med mitt skrikande.

Elis gick också och mätte och vägde sej.

Det kommenterade han med: "Elis 90 kilo!".

Idag skulle pappa ut och äta middag med sina arbetskamrater direkt

efter jobbet, vilket betydde att vi fick fixa alla kvällsrutiner själva.

Mamma och jag läste godnattsaga för Elis.

Det gick bra, fast jag var inte riktigt trött först.

Ville snacka lite med brorsan, men det verkade inte mamma tycka

var nån bra idé...

När pappa till slut kom hem hade vi somnat allihop.

Emil 7200g. och 68,5cm.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 26 april 2004 13:21


Elis 124 veckor

Emil 187 dagar


Idag fyller lilla Idis 8 år!

Grattis lilla gumman!

En riktig smaskensdag idag.

Först bakade vi chokladmuffins - gott - och sen

blev det pannkaka till middag - jättegott!

Bokstäver och alfabetet verkar vara kul och spännande!

Jätteroligt att se hur mamma pusslade ihop bokstäver till olika ord!

Mamma och pappa tyckte att jag var jätteduktig på att lista ut

vilka ord mamma hade skrivit.

Jag greppar mina kritor och skapar en sak som jag kommenterar med:

"Zebra, lite trasig, nu huvud. Lite svans på vintern, behövs inte på sommarn."


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Vår lilla Ida fyller 8 år idag, grattis!!

Hehe, nu vaknar jag direkt vi kommit hem från promenad igen.

Jag gillar inte riktigt att vagnen slutar rulla...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 25 april 2004 13:19


Elis 867 dagar

Emil 186 dagar


Pappa och morfar åker med vår gamla kyl till Ossian & Co.

Under tiden är jag och Emil och mamma ute i trädgården.

Jag tittar och pekar ut mot andra sidan sjön: "Kallas kanot! Seru Emil?"

Citat för dagen:
"Alfabetet, alfabetet, alfabetet!"
"Två sorters glass!"
"Tänkte på nåt... tänkte på var är Ida då?"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Premiär att få sitta ute i gungan! Elis hjälper till att göra fart.

Roligt! Roligt! Roligt!

Jag VÄGRAR att somna i vagnen idag!
Dessutom så kan jag nu nästan, nästan krypa!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 april 2004 13:16


Elis 866 dagar

Emil 185 dagar


Vi tar sovmorgon allihop och vaknar klockan 8.40

Eftersom det är "härligt väder" så är vi utomhus nästan hela dagen.

Jag hjälpte pappa med att ta bort ett lite gammalt träd.

Han klippte bort alla grenar och kämpade sedan hårt och länge med att

få bort alla envisa, hårda och sega rötter. Min skottkärra gick i

skytteltrafik, ständigt fullastad med de små delar som blev kvar av trädet.

Mormor och morfar kom och hälsade på.

Dom hade med sig presenter till mig och brorsan.

Jag fick en väldigt rolig gunga och en ABC-bok.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Härligt väder och därför är vi ute i vår trädgård nästan hela dagen.

Morfar och mormor kommer och hälsar på.

De har med sig lite presenter till mig.

Jag får en skallra och två små plastbilar som brorsan

kvickt passar på att låna.


Det är KUL att ligga på mage!

Jag snurrade runt från rygg till mage på egen hand.

På kvällen hoppar jag massor i pappas famn!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 23 april 2004 13:09


Elis 865 dagar

Emil 184 dagar


När vi vaknat fixar jag lite fika i sängen till oss.

Det blir "lite bullar och lite rödbetor".

Det blir nog gott!

Mormors och morfars gamla kyl står avstängd och öppen i vår hall.

Jag kollar in kylreglaget och noterar att "det är en kilometer".

Sen ändrar jag mej till en "kallometer".

Ännu lite senare står det visst "87" på den...


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Dags att få mosad banan till frukost - smaskens!

Numera är jag också en fena på att snurra och backa.

Med lite stöd bakom fötterna kan jag även komma lite framåt!

För övrigt noterar mamma och pappa att jag har haft ett

TOPPENKVÄLLSHUMÖR de senaste kvällarna!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2004 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards