Alla inlägg under februari 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 12 februari 2003 12:26

Elis 429 dagar


Efter gårdagens olycka så måste jag säga att det i dag känns mycket

bättre i handen igen! Det firade jag och mamma med att ta tåget in

till stan och där besökte vi hennes jobb igen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 11 februari 2003 12:23

Elis 428 dagar


I dag hände det en liten olycka...

Som vanligt ville jag vara med när pappa och mamma lagade middag.

Fick också en träslev att veva i stekpannan med.

Pappa lyfte upp mig i sin famn så att jag skulle komma åt ordentligt,

men när han bara för ett ögonblick tittade åt ett annat håll så råkade

jag sätta ner mina fingrar direkt på den heta spisplattan

och AJ! vad ont det gjorde!

Vi rusade in på toaletten och spolade massor av kallt vatten på

fingrarna men det hjälpte inte. Sen kom vi på att man kunde hälla

kallt vatten i ett glas och sedan hålla handen i glaset och då kändes

det faktiskt lite bättre. Speciellt eftersom det låg en napp i glaset

som jag kunde leka med samtidigt.

Men den kvällen var jag INTE glad!
Det gjorde jätteont i handen nästan hela tiden.

Efter många timmar av gråt så somnade jag till slut helt

utmattad ganska så sent på natten.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 10 februari 2003 12:22

Elis 14 månader


Jag fyller 14 månader!

Hurra!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 9 februari 2003 12:20

Elis 426 dagar


Jag hämtar min fina lilla blå stol och en bok.
Vill gärna sitta på min stol medan pappa läser ur boken för mig.

På kvällen kommer morfar och mormor och hälsar på.
Fika finns naturligtvis med på programmet och jag passar
också på att visa dom mitt trick med Idas mat! (Se 2/2)

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 8 februari 2003 12:19

Elis 425 dagar


Jag lyckas "montera" alla 8 plastklossar i min klosspyramid i rätt ordning.

Dom passar alldeles utmärkt inuti varandra!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 5 februari 2003 12:13

Elis 422 dagar


När jag och mamma hade badat på kvällen tog pappa upp mig

ur badkaret och bar mig upp till skötrummet för att torkas.

Jag passade på att springa "naken-fis" innan kläderna skulle på igen.

Först kissade jag på golvet utanför skötrummet.
När pappa hämtade lite papper för att torka golvet så smet jag

blixtsnabbt in på toa, gjorde en liten "grej" där och gick sen ut

till pappa med "grejen" och gav den till honom. Det var bajs...

"Tack ska du ha Elis" sa pappa och log...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 4 februari 2003 12:11

Elis 421 dagar


Tand #5 börjar att titta fram!
Det blir den tredje i överkäken.

Kanske den lilla febertoppen som var under helgen kan förklaras av detta?

Inte alls omöjligt...

När pappa hade kommit hem från jobbet så skulle han skriva i min dagbok, då "lånade" jag pennan och började rita i boken i stället.

Men haaallåååå... Det är ju faktiskt min bok!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 3 februari 2003 10:00

Elis 60 veckor


I dag är det ju mammas allra första dag ensam hemma med mig

sedan i sommras. Pappa har ju börjat jobba igen.
Jag känner mig i mycket bättre form efter helgens förkylning
och det blev så klart fullt ös och bus hela dagen!

På förmiddagen lekte jag "laga-mat-i-woken" i köket igen.
Tyckte dock att det fattades någonting i min mat...
Jag gick fram till spisen, spanade upp mot kryddhyllan och lät

mamma förstå mitt budskap - "Jag vill ha krydda!"

Mamma fattade snabbt och langade ner en stor burk med svartpeppar till mig.

Det var ju precis vad jag behövde!
Tillbaks till woken på golvet och kryddade som sjutton!
Jag har ju minsann sett hur mina "päron" gör när grytorna står på spisen

och middagen ska lagas. Klart att jag ska göra likadant!

Sen var det dags att baka kaka - på riktigt alltså!
Morsan fixade till en kladdkaka. OJ vad god smeten var!
Med hjälp av slickepotten kan man få smet i HELA ansiktet.
Nu förstår jag varför det kallas för just "kladdkaka" ;-)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards