Direktlänk till inlägg 24 oktober 2003

Fredag 24 oktober 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 24 oktober 2003 10:02


Elis 683 dagar

Emil 2 dagar


Idag sovmorgon till 8.45 Säger direkt att jag vill till BB igen.
Snabbt!

Efter frukost i magen, blöjbyte och ut med Ida kastar vi oss i bilen och

åker. ÄNTLIGEN! Jag har ju tjatat hela morgonen om "mamma", "bäbis"

och "moppe"! När vi kommer fram blir jag givetvis jätteglad över att få

se alla 3 igen!

Vi äter lunch, fikar kexchoklad och packar innan vi åker hem allihop.

Både Emil och jag somnar på vägen hem. Vi tar det lugnt hela dagen,

vi t.o.m beställer hämtpizza. På kvällen kommer mormor och morfar

hit och dom har med sej presenter till mej och Emil.

Som vanligt blir jag busig som sjutton när dom kommer och somnar sent igen.

Ord för idag är: "bil", "Emli" (=Emil) och "pitta" (=pizza).


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Idag ska vi visst åka till nåt ställe som heter "hem".
Innan man får åka dit ska tydligen en man som kallas "barndoktorn"

titta och klämma på mej litegrann.

När han kom redan klockan 10.30 blev alla barnmorskor och sjuksköterskor

alldeles som tokiga och ropade högt av glädje. Nu tänker mamma skola

om sej till barndoktor...

Doktorn tyckte att jag var en stilig gosse och efter vägning

(nu 4020 g, jag har bantat lite), blodsockerprov (alldeles utmärkt)

och tvätt av navel fick vi klartecken att åka.

Pappa och min roliga storebror kom och hämtade oss och så fick

jag åka racerbil för första gången. Racerbil av märket Volvo!

Jaha, och sen kom vi till det där omtalade "hem".
Vi ska visst stanna här, det är tydligen här som vi ska bo allihop.
I Floda...

Jag ser till att få en husesyn och det verkar helt okej.
Vi har också en jätterolig och mycket lurvig hund, Ida, som pussar

mej som en galning över hela ansiktet så fort vi kommer innanför dörren. Kul!

Emil 4020 gram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 10 december 2013 22:49

ELIS 12 ÅR! Elis får gratulationer och en himla massa choklad till morgonpresent. Hemma efter skolan får också brorsorna varsitt paket. Emil får choklad och Mille tablettaskar. Gör färdigt tårtan. Maränger på toppen. Mormor och morfar har...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 13 november 2013 22:49

Mille är tillbaks till förskolan igen. Fortfarande lite snorig men också fortfarande lika glad och pigg. Emil hittar äntligen sin cykelhjälm i skolan, den som har varit försvunnen i flera veckor. ...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 16 september 2013 00:41

Emil, Elis och pappa åker till Ö&B för att köpa presenter till Mille. ...

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 1 september 2013 22:41

Idag är det Linus som tillbringar större delen av dagen hemma hos oss. Resten av hans familj är på innebandyläger i Långared och sonen hade ingen lust att följa med. Vädret idag gör att alla fyra pojkar är inomhus hela dagen men det går bra ändå. ...

  Elis 4206 dagar Emil 3535 dagar Mille 1735 dagar   Mille njuter verkligen av sin första sommarlovsdag. Han och Emil vaknar samtidigt vid 7.20 och då sitter redan den äldsta brorsan i morgonsoffan.Pappa fortsätter att lägga stenplattor v...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards