Alla inlägg under november 2003

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 6 november 2003 11:09


Elis 696 dagar

Emil 15 dagar


Till BVC igen för koll av lillebror.

Vi träffade "Maj" och såg både "Mamma-ja" (Marianne) och "Kä" (Karen).

Pappa hjälpte mig upp i den roliga rutchkanan och jag åkte minst 20 gånger!

Underbart god middag - pannkakor med sylt och glass!

På kvällen kommer mormor och morfar och hälsar på
och som alltid går jag upp i spinn och leker i 190!

Summering av dagens ord:
"berätta", "blanda", "bus, bus" och "Ida hälla" ("Ida skäller").

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Nytt besök hos Maj på Floda Barnavårdscentral igen.
Jag är redan ikapp och förbi min egen födelsevikt!

Under dagen går jag från att sova djupt till att plötsligt vakna och skrika högt!

Så där håller jag på några gånger och mina föräldrar misstänker att

jag kanske har lite ont i magen. När pappa gnuggar mig på min mage så

känns det bättre!

Morfar och mormor kommer hit på kvällen.
Mormor bär omkring på mig och berättar om alla saker vi ser på vår

vandring runt huset. Det var roligt och intressant!

4450 g. och 55 cm.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 5 november 2003 11:06


Elis 695 dagar

Emil 2 veckor


Jag ska "hitta" (sitta) på en STOR köksstol och dricka "joo" (juice) och äta

"macka". Självklart är jag mycket stolt och känner mig som en stor kille!

Pappa säger att vi ska "ladda" inför Peter LeMarcs skivsläpp om en vecka

och det ordet var så roligt att säga så att jag gör det minst 40 gånger!

"Ladda", "ladda", "ladda", "ladda", "ladda", "ladda", "ladda", "ladda", "ladda"...

När jag och pappa ska gå ut med Ida så ropar mamma "puss, puss!"

från köket. "Puss, puss!" svarar jag!

Vi ser en S T O R lastbil som byter släp bara EN meter i från oss där vi

står på trottoaren! Det var häftigt! Chauffören vinkar till mig och jag

vinkar självklart tillbaks.

Vi gör en snabb sväng till Lerum och handlar gott bröd och lite annat

på "Servett". När mamma säger att vi ska åka hem så säger jag "Floda"!

Smaskigheter serveras till kvällsfika - glass och burkpersika!

"Jågurrt" i magen innan det blir dags för tandborstning.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Jag firar min 2-veckors-dag med att använda min första tygblöja!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 4 november 2003 11:01


Elis 694 dagar

Emil 13 dagar


Hjälper pappa med disken efter frukost.

Det är ohyggligt roligt och verkar nog ha tagit över rollen

som favoritpysselsättning från dammsugaren!

Plaska vatten, vatten, vatten, vatten!

På eftermiddagen går vi ut på en riktigt långpromenad.
Hela 1 timme och 25 minuter är vi ute, och jag går hela tiden!
Vi såg berg, tåg, häst, hund, lastbil och moppe!

Under tiden pappa fixar middag så leker jag "Lejonet går till

affären för att handla ägg och tidning" med mamma.


Jag doppar fingertopparna i Idas vatten skål och säger "låna!".
Lite senare nyser jag, flinar stort, och säger "attjo!".

Mamma och pappa garvar STORT när jag ligger på skötbordet och gör en

"Al Bundy". Ni vet, som han figuren i TV-serien, som kör ner ena handen i brallan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Pappa och jag har en lång och mysig stund tillsammans.
Jag somnar nämligen i bärselen på hans mage.

På kvällen är jag däremot lite missnöjd och allmänt klagande.

Allting känns dock mycket bättre när jag får komma upp till mamma

och där lägger jag av den största rapen i familjen Lindmarks historia,
och DET vill inte säga lite!

Mamma och pappa blir först våldsamt förskräckta, men när dom ser

att jag verkar vara okej så pustar dom ut och skrattar gott.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 3 november 2003 10:54


Elis 99 veckor

Emil 12 dagar


Vi tar tåget in till Göteborg City!
Att åka tåg är alltid kul, särskilt när man åker genom tunnlarna.

Vi shoppade kläder till mig och brorsan och det var så himla kul

så att jag somnade i min vagn.

När jag vaknade igen så befann vi oss på ett fik och Henke och Lotta

var också där! Jättekul! Dom hade med sig presenter till mig och Emil,

jag fick en mjukis-katt som heter "Findus"!

Sen fick jag välja fika alldeles själv.

Jag tog ett wienerbröd.
OJ vad det var gott och sliskigt!

Eftersom jag suttit still i vagnen nästan hela dagen så hade jag

MASSOR av spring i mina ben och jag sprang som en tok inne på fiket.

TUR att jag hade fått nya supersnabba mockasiner under vår shoppingtur!

Klockan hade hunnit bli ganska mycket när det till slut var dags att ta

tåget hem till Floda och Ida igen. Jag hade rätt svårt att somna på kvällen,

försökte till och med att räkna mig själv till sömns!

"Ätt" - "too" - "tee" - "fuuja" - "hämm" - "häcks" - "shu" - "åtta" - "nio" -

"åtta" mumlade jag tyst för mig själv, men inte ens det fick stopp på

mitt snurrande i sängen.

Till slut gav både jag och pappa upp och flyttade oss till den stora

sängen där då plötsligt allt fungerade som det skulle. Zzzzzzz...

Nya ord i dag: "tåg", "färdig" och "noll".


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


En spännande dag!

1:a tågresan och 1:a besöket i den stora staden Göteborg!
Nya bekantskaper också, nämligen Henrik och Lotta.
Dom var jättesnälla och modiga som lät mig ligga i deras famnar en stund.

Jag kräktes inte på dom!

Jag fick en jättefin present av dom, en mjukis-nalle som vi raskt döpte

till "Alvin". Morfar och mormor var också med på fiket. Roligt, roligt!

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 2 november 2003 10:49


Elis 692 dagar

Emil 11 dagar


Dags för en tur med bilen till Alingsås igen.
Vi storhandlar på "Willys" - lagom spännande...

Efter tupplur drar vi hem till morfar och mormor. Hurra!
Under tiden jag väntar på att middagen ska bli klar så passar jag på att

förse mig själv ur deras kyl. Jag plockar raskt med mig ett stort gäng

med oliver, en tomat och en hel gurka!

Dessutom ser jag till att lämna kylskåpsdörren öppen, för man vet

ju aldrig om man snabbt skulle behöva komma åt någonting mer.

Eftersom mormor och morfar är erkänt snabba så står snart middagen

på bordet. Det blir lax! Det är ju sååååååå gott!
Lillebror får mjölk av mamma och jag hjälper honom att rapa efteråt

genom att klappa försiktigt på hans rygg.

Roliga ord som blir till i dag är:
"pjimma" - "springa",

"kladd" (på fingrarna)

och

"gå".


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


I dag är jag inte alls bara helt genomnöjd.
Jag vill gärna vara uppe med alla andra i familjen, och helst inte alls

ligga så mycket i min vagn. Det är ju roligare att titta på allt & alla!

Mormor och morfar här på middag på kvällen.

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 1 november 2003 10:46


Elis 691 dagar

Emil 10 dagar


Startar som vanligt dagen med att kolla så att "Emli" också finns med i

den stora sängen. Sen blir det till att bläddra i två roliga kataloger.

Clas Ohlson & Biltema har många prylar!

Säger "Conny" klart och tydligt!

Jag skyller fortfarande det mesta på honom.

Det är jättekul tycker både jag och mina föräldrar.

Vi har inte frågat vad Conny själv tycker.

Hittar en pytteliten tub med barnsalva på toaletten, jag får en liten

klick på fingret av pappa och sätter salva mot rumpan och säger "jommpa!".

Jag vet minsann var salva ska vara!

Emil är lite nyfiken så jag visar honom några fina bilder
på apor som finns i en bok som jag har.

Briljerar inför mina "päron" och visar att jag kan kissa på pottan alldels själv!

Nästan allting landar i pottan också...


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Sover mycket och länge i dag också.

Jag busar lite med mamma - precis när hon har bytt min bajsiga blöja

så passar jag på att lägga av en rejäl laddning till i den alldeles nya blöjan!

*fniss*

Brorsan vrålar - "Gegga! Gegga!"

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2003 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards