Alla inlägg den 22 juni 2004

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 22 juni 2004 12:12


Elis 925 dagar

Emil 8 månader


Började dagen med att berätta att: "Emil får låna isbjörnen av mej!"

Sen kröp Emil över både min rumpa och mammas ben för att komma till

sin vattenflaska i sängen. "Rumpis", sa jag och klappade på lillebrors rumpa.

Idag har jag en bra ätardag; jag åt båda mina frukostmackor

plus mycket av mammas.

Både Emil och jag är lite snoriga, så mamma tycker att våra humör är lite

"si och så" under dagen. Vad kan hon mena med det, tro...?

Tur för Ida att jag finns och har koll.

"Mamma ska lyfta upp Emil! Annars han drar i Idas päls!"

Vi är kompisar, Ida och jag!

Idag när vi var ute på promenad ville jag inte alls gå in.

Jag försökte t.o.m med ett

"Inte gå hem! Det gör finont i Elis rumpa när vi går hem!" -

men det funkade väl sådär...

Middagen var desto bättre.

"Det var fingott!", tyckte jag.

Efter maten såg jag att mina tånaglar var för långa.

"Lite stora naglar, klippa dom!"

Mamma och pappa tyckte att det var förvånande att

jag BAD om att få naglarna klippta.

På kvällen läste MAMMA godnattsaga - DET var länge sen!

Andra alster för dagen:
"Man kan ABSOLUT inte ha de röda skorna, för det är lite is i dom!"
"Kojsy, det är lite sött namn!"


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Min storebror är jättesnäll och go med mej!

Idag i sängen sa han "Emil får låna isbjörnen av mej!".

Sen kröp jag över både Elis rumpa och mammas ben för att nå fram till

en vattenflaska som ligger i sängen. Inga hinder är för stora om man

verkligen vill komma fram!

Både jag och Elis är snoriga idag.

Det märks visst på våra humör, säger mamma.

Våran snälla hund Ida är jättehårig.

Jag vill gärna ta på henne, men Elis är lite orolig för att det ska göra

ont på henne, så han ropar till mamma att hon ska hämta mej.

Han har det inte så lätt, hela familjens lilla ordningsvakt.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2004 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards