Alla inlägg den 9 april 2006

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 9 april 2006 08:59


Elis 1581 dagar

Emil 900 dagar


Sovmorgon för alla!

Emil kissar på toa uppe.

Stod sen vid fönstret och råkade banka huvudet mot fönsterkarmen.

Emil: "Det gjorde sv... sf... FRUKTANSVÄRT ont!"

Mamma fnissar.

Emil: "Det gjorde fruktansvärt ont, det är inget att skratta åt!"

Elis äter russin till frukosten. Han ler och säger:
"Det smakar som gummi!"

*flin*

Emil bär en stor låda med massor av bilar. Den är tung!
Han leker att det är bullar i lådan.
"Jag har en bulle till min kompis mamma och pappa.
Jag har en kompis bulle till min kompis mormor och morfar.
Till båda!"

Elis: "Är det du Emil som har haft sönder mitt lego?"
Emil: "Nä."
Elis: "Då ska jag aldrig skylla på dig nå mer."

Under lunchen beskriver Elis olika djur och berättar hur dom låter

och lite vad dom gör. Sen får vi andra gissa. Rolig lek!
Pappa vill gärna också göra, han är både glad och uppspelt:

Pappa: "Får jag säga en gång?"
Elis: "Nä."

Elis tycker att vi ska gå ut. Han är otålig och går fram till pojkarnas

klädhyllor och plockar fram tröjor till Emil. Mamma föreslår att vi kan

ta några av kläderna från igår, som ligger i soffan.

Elis: "Nä, det blir ju lite tjatigt!"

Elis och Emil är galet glada, springer som tokar runt i huset.
Elis: "Jag smög så långsamt så jag snubblade! Jag är kapten Smyg!"

Mandelfika!
Elis mun är proppfull med miljoner mandlar.
DÅ börjar han skratta! Förödande! Mandelsprut överallt.
Vi hämtar trasa i köket.
Elis: "Får jag torka med den gula?
För den som har sprutat mest får ju torka mest!"

Emil vill, nuförtiden, ha banan i stället för yoghurt till kvällsfika.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards