Alla inlägg den 7 juli 2006

Av Elis, Emil och Mille Lindmark - 7 juli 2006 16:59


Elis 1669 dagar

Emil 989 dagar


Barn och mamma läser ABC och sifferbok.
Elis: "Där är sifferbetet!"
Smart kille!

Elis fråga pappa vid frukostdags:
"Vad är en region?"

Mer tärningsspel idag. Populärt!

Elis: "Excellent work!"

Emil och mamma plockar röda vinbär i trädgården.
Emil visar sin burk för morfar:
"Jag fick från mammas burk så att det kan bli nån tårta nån gång!"

Utflykt till den lilla hamnen i Rönnäng.
Pappa blir kvar hemma och fixar middag.

Promenad vid bryggorna.
Emil pausar på en bänk och vill bjuda mamma på lite fika.
Först macka, sen bulle.
Emil: "Här, macka, en beige förpackning. Här bulle, en beige förpackning!"

Emil, sjungande på bryggan:
"Man ska aldrig springa på en brygga, för då är det hejdå med Emil å Elis!"

Mamma vill krama Emil, "Näe jag är en hård kille!"

Pappa frågar Emil om han ska följa med ut i trädgården och äta.
"Ja, jag ska bara såga av mitt knä först, sen kommer jag ut."

Elis mitt i middagsmaten: "Emil är väl tokig... i nacken."

18.00 och Emil har inte ens frågat efter sin "lunka" på hela dagen.

Äntligen blir det nya sommarfrisyrer för pojkarna.

Kvällsfika, blåbärskräm och mjölk i glas.
Det roliga är att först dricka krämen, sen dricka mjölken.
Efter det hoppar man mycket. Blanda allt i magen!

Emil frågade inte efter sin lunka en enda gång på hela dagen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards